var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19480;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19480","0","הערות לנדה דף יב","03/06/12 00:31","יג סיון","תשע"ב","00:31","המכריע","א. וכיון שתבעה אין לך בדיקה גדולה מזו. לכאורה הדבר צריך ביאור דהא מיירי בעסוקה בטהרות, עי' תוס', וחייבוה חכמים לבדוק סמוך לשימושה, וא"כ לו יהי דשמואל מיקל דאף בעסוקה בטהרות מ"מ ביש לה וסת בישינה אינה צריכה לבדוק, אבל ערה הרי היא בחיוב בדיקה, ואיך שייך שתביעה תהא במקום בדיקה, ומה זה מה שכ' רש"י דקים לה דהיא טהורה, ואיך קים לה הרי חייבת דוקא לבדוק, ודוחק דכוונת רש"י לפרש דודאי בדקה.

ובאמת לא נתפרש השיעור כמה זמן סמוך לשימושה צריכה לבדוק, הא לא סגי בדיקת ערבית וחייבוה עוד בדיקה, וצ"ב השיעור.

ואולי באמת שמאל סבר דחיוב בדיקה הוא רק באין לה וסת, (ולא משמע כן לעיל דאמרו דמתני' איירי בשתי האופנים), וביש לה וסת אין חיוב בדיקה גמור, אלא בישינה א"צ כלום ובערה צריכה רק תביעה. ועדיין צ"ב. ועי' תוס' ד"ה כיון שבאו כנראה לתקן זאת ויל"ע היטב בדבריהם.

ב. (יב:) אוי לו לבעלה, אסורה לשמש וכו'. אסורה לשמש הוא כמו אמר מר וחוזר השתא לבאר את הברייתא לפי הסדר.

ג. מאן דמתני הא לא מתני הא. לכאורה צ"ב הרי אין כאן סתירה אלא אדרבא קושיית אמרה חדא זימנא, ומה יועיל דרב יהודה שמע את זה ורבי אבא בר ירמיה את השני, סו"ס אמרה שמואל תרי זימני. ולכאורה קצת משמע מזה דאין טענה אם יחזור אמורא על דבריו לשני תלמידים שונים, כל אחד בשעה שלמד לפניו, וכל הקושיה היא אם שתי המימרות לאותו תלמיד או שתיהן סתמא. ויל"ע.","199","","4351","True","True","False","","929","85.130.221.217","0","0","נידה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);