var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19365;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19365","0","הערות לנדה דף ג","24/05/12 23:51","ג סיון","תשע"ב","23:51","המכריע","א. כיון דאיכא שרצים דגופיה ודעלמא כתרתי לריעותא דמי. לכאורה לבד שזה שונה לגמרי מתרתי לריעותא הנ"ל, דשם הוי ב' חזקות לאיסור, עוד זאת צ"ב דמה זה משנה אם השרץ בא מכאן או ממק"א. ועי' כעין זה ענין תרי רובי בסופ"ק דכתובות, והתם יש כמה דרכים לבאר וכאן צ"ב טפי. (וקצ"ב כמו דשרצים דעלמא באים לכאן, גם שרצים דכאן יוצאים לעלמא, והסך הכולל נשאר אותו דבר כמו אילו לא באו מעלמא).

ב. (ג:) טעמא דשמאי משום ביטול פריה ורביה. לכ' צ"ב איך מהני טעם כזה לבטל חשש גמור מדינא. ובשלמא למאן דאמר טעמא האמיתי דשמאי משום מעיקרא הוי אתא וזו רק תשובה להלל מדוע לא לעשות סייג, א"ש, אבל משמע להלן דלהאי מ"ד זה עיקר טעמו של שמאי וזה צ"ב.

ג. התם הלל הוא דקטעי. כבר כתבתי במק"א אודות תופעה זו שאמוראים מבארים טעמא דתנא למרת שחבירו בן גילו ובר פלוגתתו הבין טעמו אחרת. אף דכאן יש קצת מקום לזה מצד עצמו משום הסתירה בין הברייתות בטעמו של שמאי.","199","","4360","True","True","False","","1040","85.130.221.217","0","0","נידה|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);