var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1919;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","56"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1919","0","סעודת ראש חודש וחול המועד","22/04/10 21:08","ח אייר","תש"ע","21:08","דוד כוכב",""אכל בחבורת מצוה, אכל בעיבור החדש".

הטור (או"ח סימן תיט) הביא ראיה שסעודת ראש חודש היא סעודת מצוה, מהירושלמי (מגילה פרק א' ה"ד)
"סעודת ראש חדש וסעודת פורים מאחרין ולא מקדימין", משמע שסעודת ר"ח היא כסעודת פורים.
הבית יוסף כתב שאין ראיה, כי הר"ן (מגילה ג.) פירש שמדובר בסעודה שהיו עושין כשהיו נכנסין לעבר את החודש.
והיינו כדברי הגמרא "אכל בחבורת מצוה, אכל בעיבור החדש", שהזכירו דוקא את סעודת עיבור החודש. אלא שגם לא הזכירו סעודת שבת ויו"ט.

הטור הביא ראיה נוספת.
אמרו בויקרא רבה (אמור פרשה ל, א)
"תני מראש השנה נקצצין מזונותיו שלאדם, חוץ ממה שמוציא בשבתות, וימים טובים, וראשי חדשים, ומה שהתינוקות מוליכין לבית רבן".
הטור ציין דוקא לפסיקתא דרב כהנא (פיסקא כז, א) שם לאחר המילים: "וראשי חדשים" נוספו המילים: "ובחולו של מועד", כך שלא ניתן לדחות ולומר שמדובר במעות ר"ח שהתינוקות מוליכין לבית רבן, כדחיית הב"י.

מכאן ראיה שגם סעודת חולו של מועד מצוה.
ובויקרא רבה חולו של מועד כלול בימים טובים, כעין הסבר הב"י למה לא נזכר ר"ח במסכת ביצה דף טז.","125","","5139","True","True","False","","896","95.86.78.4","0","0","סנהדרין|ע ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);