var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19177;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","42"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19177","0","הערות לדף ל","16/05/12 00:28","כד אייר","תשע"ב","00:28","המכריע","א. הרא"ש לא פירש פרק שני, אפשר משום שאין עליו גמרא. וגם המפרש לפנינו פירש רק את החלק הראשון של המשנה. וכפה"נ ההמשך אבד.

ב. מתיא בן שמואל אומר האיר פני כל המזרח וכו'. ראה במפרש שדן אי זה חלק מסדר היום שאחר שאמרו ברקאי היה מתיא הממונה אומר האיר וכו', או דכאן הוא המדבר במשנה כחכם האומר את דעתו וחולק על ת"ק ואומר דלא היה הרואה אומר ברקאי אלא היה אומר האיר וכו'.

ג. הוציאו מלשכת הכלים צ"ג כלי שרת. ולפ"ז הכלים שהיו באכסדראות, כמובא לעיל כח., כלים אחרים היו.

ד. כי ה' אלוקי ישראל בא בו. יצויין שרש"י ביחזקאל פירש בא בו לעתיד לבוא. ואפשר שכוונתו שאז באמת יהיה פתוח, ועכשיו הוא סגור מפני העתיד. אמנם הרד"ק פירש שהכוונה למה שנאמר שם לעיל תחילת פרק מג והנה כבוד אלוקי ישראל בא מדרך הקדים וכו' וכבוד ה' בא אל הבית דרך שער אשר פניו דרך הקדים, ומפרש שעכשיו סגור מפני שהיתה בו מקודם התגלות כבוד ה'. ואז היה פתוח. וכעין זה פירש גם המלבי"ם שמקודם היה פתוח וראו בו התגלות כבוד ה' המורה על כניסתו אל הבית ומעתה יהא סגור לעולם לסמל שכביכול שוב לא תזוז שכינה משם לעולם.

ה. (ל:) מיריחו היו שומעין וכו'. עשרה דברים נמנו כאן, ויל"ע אי הכוונה ממש כפשטן של דברים, ומה הענין דוקא בעשרה אלו.","199","","4365","True","True","False","","974","212.179.87.186","0","0","תמיד|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);