var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18993;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18993","0","הקדש חייב בביכורים?","06/05/12 09:19","יד אייר","תשע"ב","09:19","מתפעל","אם יש להקדש שדה אילן, יש חיוב להביא ביכורים?
אם לא כפי שמסתבר שאין להקדש שום חיובים של תרומות ומעשרות, קשה לי מרש"י כאן וכן כתב גם ברשב"ם.

"אילן מלא פירות. אמר לי רבי דהאי אילן הוא גפן וראוי למזבח ולניסוך היין ואינו ראוי לבדק הבית לפי שעצי גפן דקין הן ואינן ראויין לשום בנין ובבכורים לא מיתוקמא שהרי אינם קריבין לגבי המזבח":

מה הכוונה שבביכורים לא מיתוקמא, נניח שהביכורים כן קרבין למזבח, אבל מדובר כאן שאדם הקדיש שדה מלאה פירות. אם אין להקדש חיוב להביא ביכורים, אם כן ממילא לא יהיו כאן ביכורים.

אמנם יתכן ואם כבר חל חיוב ביכורים על השדה, ובעל הבית טרם הפריש אותם והקדיש את כל השדה להקדש, אולי בכהאי גוונא ההקדש כן חייב להביא ביכורים שהרי כבר חל חיוב על השדה.

מישהו יודע מה הדין?","148","","4376","True","True","False","","1093","212.29.198.117","0","0","מעילה|יג ע"א",""),new Message("18994","18993","נ"ל כמ"ש בסיפא","06/05/12 10:09","יד אייר","תשע"ב","10:09","כדי","וכן מבואר במנחות (סו סז) לגבי תו"מ.","249","","4376","True","True","False","","142","93.172.187.140","0","18993","מעילה|יג ע"א",""),new Message("18995","18994","אולי נעמיד עוד יותר","06/05/12 10:36","יד אייר","תשע"ב","10:36","מתפעל","שהבעלים כבר כרך גמי על פירות הביכורים,
ואז הקדיש את האילן והפירות.

האם יכול הקדש לחול על ביכורים?

עוד צריך לדון במקרה שיש חיוב על ההקדש להביא ביכורים, (אם אכן יש חיוב כזה)
בודאי שלא יכול הגזבר לקרוא, איך יאמר האדמה אשר נתת לי? הרי זה של הקדש.

מעניין אם אין משניות מפורשות על כך במסכת ביכורים.","148","","4376","True","True","False","","195","212.29.198.117","0","18993","מעילה|יג ע"א",""),new Message("19008","18995","אולי השלישי יכריע?","07/05/12 01:22","טו אייר","תשע"ב","01:22","המכריע","כוונת רש"י לשלול שהכוונה הקדיש אילן מלא פירות היינו שהקדישן לביכורים. ואף שכל דבש לא תקריבו, היינו חוץ מביכורים, אלא שרש"י דוחה מכיון שביכורים רק מונפים וניתנים לכהנים ולא קריבין למזבח, אבל אילו היוה דינם ליקרב שפיר היה ניתן כך לפרש את משנתינו. ודוק.","199","","4375","True","True","False","","149","212.179.87.186","0","18993","מעילה|יג ע"א",""),new Message("19012","19008","גם אני הבנתי כדברי הרב המכריע*","07/05/12 05:06","טו אייר","תשע"ב","05:06","דוד כוכב","*תרתי משמע","125","","4375","True","True","False","","83","213.151.37.87","0","18993","מעילה|יג ע"א",""),new Message("19014","19008","ממתי מקדישים ביכורים?","07/05/12 08:14","טו אייר","תשע"ב","08:14","מתפעל","וגם זה לא מסתדר עם האילן, את האילן הקדיש לבדק הבית ואת הפירות לביכורים?
ובכלל, מדברים כאן רק על הקדש. ביכורים אלו מתנות כהונה.
נשמע לי פשט קשה.","148","","4375","True","True","False","","158","212.29.198.117","0","18993","מעילה|יג ע"א",""),new Message("19027","19014","להסבר זה (שנדחה)","07/05/12 13:55","טו אייר","תשע"ב","13:55","דוד כוכב","הִקְדִּישׁ... אילן מלא פירות - כלומר קרא שם ביכורים עליהם, ולא הקדיש את האילן לבדק הבית אלא גם את האילן לביכורים.
פשט דחוק או לא, רש"י דחה פשט זה בראיה יותר מוחלטת. (לא רש"י אלא רבנו גרשום, שהוא רבו של כותב פירוש 'רבנו גרשום').","125","","4375","True","True","False","","95","212.76.103.240","0","18993","מעילה|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);