var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18804;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18804","0","מדוע הלכה כר' יוסי","28/04/12 23:32","ו אייר","תשע"ב","23:32","עלי","מצו"ב מאמרו של הרב שמשי בעניין זה במאמרי ה'להרחיב', ואני תמה, וכי בגלל שנימוקו של ר' יוסי עמו יש לקבוע הלכה כמותו, וכי לתנאים החולקים עליו לא היו נימוקים משלהם ? וכי טעמיהם לא הסתברו להם ולחבריהם ? מדוע פסקו הלכה כמותו כיחיד אפילו נגד רבים ממנו ?
אם מותר לי להציע, ואשמח לשמוע אם יש בסיס לסברא זו, או אחרת אם אני טועה, ר' יוסי היה מרא דאתרא של ציפורי, העיר הגדולה דאז בגליל, ( אם איני טועה ) , ואם פסיקותיו התקבלו, הרי זה מפני שפסיקותיו נתקבלו ע"י חכמי עירו והגליל שהיוו את רוב מניינם של חכמי ישראל בדורו, ועצם מעמדו ככזה עשה אותו לגדול הדור כפוסק. ואולי מפני גישתו המנומקת וההגיונית מעשית, מונה ונתקבל להיות הרב בעירו.
אלפוני נא בינה !","209","","4388","True","True","False","","1057","95.86.106.20","0","0","מעילה|יג ע"א",""),new Message("18813","18804","רבי יוסי נימוקו עמו","29/04/12 03:27","ז אייר","תשע"ב","03:27","דוד כוכב","הכלל שהלכה כרבי רבי יוסי משום שנימוקו עמו מוזכר בכמה מקומות בגמרא עצמה.

את המיוחד ברבי יוסי בעניין זה ביאר רש"י בכמה מקומות:
במסכת עירובין דף יד ע"ב:
"נימוקו עמו - טעמי ראיותיו מביא לו בכל מקום".
במסכת גיטין דף סז ע"א:
"נמוקו עמו - פירושו עמו לתת טעם לכל דבריו שהיה מיישב את דבריו".
מסכת בכורות דף לז ע"א:
"נימוקו - טעמו שהיה מביא טעם לדבריו כל שעה".","125","","4387","True","True","False","","1015","95.86.118.10","0","18804","מעילה|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);