var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18299;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18299","0","סליחה שאני מושך קצת אחורה","26/03/12 10:50","ג ניסן","תשע"ב","10:50","כדי","(וגם קצת קשור אלינו לדף ו:)
בסיומא וסוף תמורה הכי איתא:
רב שמעיה אמר: כי תניא הא מתניתא (דאפר הקדש אסור), בתרומת הדשן תניא, דלעולם אסור, דתניא: "ושמו" - בנחת. "ושמו - כולו". "ושמו" - שלא יפזר.ע"כ.

וקשה על הדרש דושמו כולו, דבמנחות (נט:) אמר רב יצחק בר יוסף אמר רבי יוחנן: נתן משהו שמן על גבי כזית מנחה - פסל. מאי טעמא, "לא ישים" - שימה כל דהו. "עליה" - עד דאיכא שיעורא. ואמר רב יצחק בר יוסף אמר רבי יוחנן: נתן כזית לבונה על גבי משהו מנחה - פסל. מאי טעמא, "לא יתן" כתיב, עד דאיכא נתינה. ע"כ.

מפורש יוצא דלשון "שימה" משמע כל דהו, והכא קדריש איפכא ד"ושמו" משמע כולו. וצ"ע.","249","","4421","True","True","False","","1079","93.173.167.94","0","0","תמורה|לד ע"א",""),new Message("18303","18299","משכני אחריך","26/03/12 12:03","ג ניסן","תשע"ב","12:03","המכריע","כוונתו לדף ו עמ' א'.

מלבד שאולי יש לחלק בין חיוב לשלילה, לא ישים - ושמו. פשוט שיש הבדל עצום בין התייחסות לדבר מסויים לבין התייחסות כללית. לא לשים שמן אין הכוונה לשמן מסויים וממילא מתקיימת שימה בכל שהוא, אבל כאן הכוונה לתרומה שהרים והיא לפנינו ועליה נאמר ושמו, ישים "אותו", ועל כרחך מתפרש על כולו. אילו היה כתוב ישים דשן אה"נ היה סגי בכל שהוא.","199","","4421","True","True","False","","174","212.179.87.186","0","18299","תמורה|לד ע"א",""),new Message("18312","18299","ההבדל","26/03/12 22:07","ג ניסן","תשע"ב","22:07","דוד כוכב","הלימוד במסכתות תמורה דף לד ע"א ופסחים דף כז ע"ב: "ושמו - כולו" הוא מהאות ו' בתרא של ושמוֹ - כלומר אותו - את הדשן, כלומר את כולו.
לעומת מסכת מנחות דף נט ע"ב: "לא ישים - שימה כל דהו" שם מדובר על שימה בעלמא.","125","","4421","True","True","False","","91","31.44.135.65","0","18299","תמורה|לד ע"א",""),new Message("18306","18303","(לא) נרוצה","26/03/12 12:42","ג ניסן","תשע"ב","12:42","כדי","כוונתי היא לדף ו ע"ב בפלוגתא כמה יתן ממנו ויהיה חייב.

א. מ"ש לחלק בין חיוב לשלילה, עי' במחזור אהלי יעקב בנוסח תן או שים חלקנו בתורתך, שכתב שהנכון לומר "תן" עפ"י הך דמנחות דשימה משמע כל דהו. ומשמע דהבין שהמשמעות כך אף לחיוב.

ב. מ"ש לדחות דיש לחלק אם הוא מוסב על דבר מסויים או לא, לכאורה נסתר מפירוש המהרי"ל דיסקין עה"פ " והסיר יהוה ממך כל חלי וכל מדוי מצרים הרעים אשר ידעת לא ישימם בך ונתנם בכל שנאיך" (דברים ז), שכתב לפרש ע"פ גמ' דמנחות הנ"ל, ואע"פ שמתייחס לנשוא מסויים - כל חולי ומדוי מצרים - שהוזכרו קודם בפסוק (ואע"פ שנאמר רק דרך פירוש, מ"מ חזינן דדעתו לא הייתה לחלק כן).","249","","4421","True","True","False","","201","93.173.167.94","0","18299","תמורה|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);