var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18288;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18288","0","דינים העולים לדף ד' עמ' א'","26/03/12 01:34","ג ניסן","תשע"ב","01:34","המכריע","ד.
עקימת שפתיים – לריו"ח אליבא דרבנן בדרך כלל הוי מעשה. (ויל"ע היכן הנפ"מ למעשה).
מלבד מגדף דעיקרו בלב ועדים זוממין דעיקרן בראייה. (וצ"ע ממסית ומדיח שהביא רש"י).

האוכל חלב שור וכשב ועז בהתראה אחת – לרי"ש חייב שלושה מלקויות ולחכמים אחת.
האוכלן בשוגג בהעלם אחד – לכו"ע חייב רק חטאת אחת.
לאו שבכללות - בעלמא אין לוקין טפי מחדא, ורק גבי חלב פליגי בקראי.
חלב חיה ועוף – לא נאסר.

אמורין – נתפרשו בשור כשב ועז.
נסכי שור - מרובים מכשב ועז. אליה – רק בכבש. קרבן עבודת כוכבים - שעיר ליחיד ופר לציבור.
פסח – רק מכשבים ועיזים ולא מבקר.
קרבנות – אין באים מחיה ועוף (חוץ מתורים ובני יונה).
דבר הלמד מעניינו – נדרש לכו"ע כגון לאו מלאו. לאו מכרת מחלוקת רי"ש וחכמים.
אליה דחולין – מותרת (אע"פ דלגבי קרבן נקרא חלב).

אכל שני כזיתי חלב בשתי העלמות – חייב שתי חטאות.
בהעלם אחד – חייב אחת, אפי' כזית מחלב כליות וכזית מחלב שעל הדקין.
אכלן בשני תמחויין (כגון צלי ומבושל) - לר' יהושע חייב שתים.
חלב בעלי מומין – חייב אע"פ דאין ראוי ליקרב.
אכל חלב נבילה – חייב שתי חטאות, משום נבילה ומשום חלב.
אכל חלב נותר – חייב שתי חטאות משום נותר ומשום חלב ואשם מעילות.
אכל חלב מוקדשין בשוגג – חייב חטאת חלב ואשם מעילות.
אכלו במזיד – לת"ק לוקה שתים (חלב וזרות), ולר"י לוקה ג' גם משום חלב מוקדשין.","199","","4417","True","True","False","","961","212.179.87.186","0","0","כריתות|ד ע"א",""),new Message("18307","18288","דינים העולים לדף ד' עמ' ב'","26/03/12 14:40","ג ניסן","תשע"ב","14:40","המכריע","ד:
האוכל דם קדשים בשוגג – מביא חטאת על דם ואימעיט ממעילה.
במזיד - לת"ק לוקה שתים (דם וזרות) ולר"י שלוש (עוד א' על דם קדשים).

אכל פחות מכזית חלב עם בשר – אין מצטרף לחייב.
(אין היתר מצטרף לאיסור בכל התורה מלבד נזיר).
פחות מכזית דם יחד עם בשר – אין מצטרף אפילו בדם ובשר טמאים לחייב משום טמא.
בשרצים – דם מצטרף לבשר (דהדם אסור מדין שרץ כבשר), לטומאה בכעדשה ולאכילה בכזית.
דם נחש ובשרו – מצטרפין לאכילה. (טומאת שרצים ליכא בנחש.

האוכל דם במזיד – בכרת, בין דם חולין ובין דם קדשים.
דם התמצית – לר"י בכרת לרבנן באזהרה.
דם כיסוי (של חיה ועוף) שכיסהו ונתגלה ואכלו – חייב כרת.
דם האיברים – בלאו ואין בו כרת.","199","","4417","True","True","False","","168","85.130.221.217","0","18288","כריתות|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);