var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18082;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18082","0",""מסרו הכתוב... לחכמים" ועדיין קשה לי!","12/03/12 21:45","יח אדר","תשע"ב","21:45","שאינו יודע לשאול","במשנה בסוף העמוד הקודם:
הרי זו תחת זו ... הרי זו תמורה

בגמרא:
למימרא דתחת לישנא דאתפוסי הוא ורמינהו קדשי בדק הבית אמר חליפת זו תמורת זו לא אמר כלום תחת זו מחוללת על זו דבריו קיימין ואי סלקא דעתך לישנא דאיתפוסי היא מאי שנא רישא ומאי שנא סיפא אמר אביי תחת משכחת לה לישנא דאיתפוסי ולישנא דאחולי לישנא דאתפוסי דכתיב ואם תחתיה תעמוד הבהרת דאחולי דכתיב תחת הנחושת אביא זהב והלכך גבי קדשי מזבח דעבדין תמורה לישנא דאתפוסי הוא גבי קדשי בדק הבית דלא עבדין תמורה לישנא דאחולי הוא.

רש"י ד"ה ואם:
...הלכך הואיל ותרוייהו משמע לא מסרו הכתוב אלא לחכמים דידעי למימר היכא הוי תחת אתפוסי והיכא הוי חילול.

עדיין לא מובן לי - מדוע הדבר נמסר לחכמים, הרי סוף סוף זה תלוי מה האדם התכוון!","48","","4429","True","True","False","","1042","84.229.172.111","0","0","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18083","18082","כעין זה הקשה הגר"א","12/03/12 23:23","יח אדר","תשע"ב","23:23","המכריע","בהגהותיו על רש"י. ועי' ש"מ שגרס תיבות אלו שמסרן הכתוב לחכמים, בגמרא עצמה. והקושיא היא שהוי ליה לרש"י לפרש שהיות שמשמע הכי ומשמע הכי אמרינן דכוונת האדם בכל דוכתי באופן המועיל.

זכר לדבר ריש פרק השולח (גיטין לב. לב:) אמר אביי (הוא האומר גם אצלינו) בטל תרי לישני משמע גבי גט לישנא דמהני ביה קאמר וגבי מתנה לישנא דמהני בה קאמר. ופירש שם רש"י וכיון שכן, סתמא דמילתא כי טעין איניש מילתא דמהניא במילתיה קא טעין. ולא עלה על דעת שום אחד בעולם לפרש שם כענין מסור לחכמים.","199","","4429","True","True","False","","157","212.179.87.186","0","18082","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18096","18082","מסרו לחכמים היודעים איך לברר עם האדם,","13/03/12 10:33","יט אדר","תשע"ב","10:33","Almuaddib","ולשאול אותו, ולהסיק מה היתה כוונתו.","107","","4428","True","True","False","","92","81.218.141.168","0","18082","תמורה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);