var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1800;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1800","0","דין "שלא כדרכה" באשתו","10/04/10 21:46","כו ניסן","תש"ע","21:46","שאינו יודע לשאול","בגמרא:
א''ר אלעזר א''ר חנינא בן נח שבא על אשתו שלא כדרכה חייב שנאמר ודבק ולא שלא כדרכה אמר רבא מי איכא מידי דישראל לא מיחייב וכותי מיחייב...

בתוס':
מי איכא מידי דלישראל שרי ולכותי אסור. משמע דלישראל מותר באשתו בשלא כדרכה ... וקשה דבספ''ג דיבמות (דף לד:) חשיב שלא כדרכה מעשה ער ואונן וי''ל דלא אסיר אלא שעושה כך תדיר שלא תתעבר ויכחיש יופיה אבל אם רוב תשמישו כדרכה אלא שבאקראי מתאוה לה שלא כדרכה שרי:

השאלה שלי:
להלכלה למעשה - האם מותר ביאה שלא כדרכה באשתו באקראי?? ואן כם, מה עם שז"ל??","48","","5151","True","True","False","","3038","77.124.127.176","0","0","סנהדרין|נח ע"ב",""),new Message("1801","1800","ע' שו"ע אה"ע ס' כה' סע' ב' וברמ"א ובנו"כ","10/04/10 22:50","כו ניסן","תש"ע","22:50","משיב מאורות דף היומי","","142","","5151","False","True","False","","481","85.130.130.141","0","1800","סנהדרין|נח ע"ב",""),new Message("1805","1801","גם התוספות ביבמות דף לד: מקשים ככאן","11/04/10 00:43","כז ניסן","תש"ע","00:43","דוד כוכב","תירוץ ראשון תירץ ר"י שהאופן המותר הוא בלא הוצאת זרע כלל. שכן הביאות שאסרה תורה הם גם בלא הוצאת זרע. לכן "נכרי מיחייב" בסוגיתינו באופן זה.

תירוץ שני תירץ ר"י כמו אצלינו שבאקראי מותר.
יש שהבינו שהתוספות התירו הוצאת זרע לבטלה (ראה ב"י ובדק הבית שם, ח"מ וב"ש ס"ק ב, שו"ת אחיעזר חלק ג סימן כד). ותמוה, שכן התוספות התירו רק בשלא כדרכה, וטעם ההיתר כאמרם במסכת קידושין דף כב: "משכבי אשה כתיב, הקישה הכתוב כדרכה לשלא כדרכה", והלימוד שם הוא לכל ענין כגון לקנין, אך ודאי שהתוספות מודים לחומרת השז"ל כדברי הגמרא בנדה דף יג והזהר.

הרמב"ם והרא"ש פסקו כתירוץ שני. וגם לפי הגרסה המשובשת של הרמב"ם שהביא הרמ"א בדעה ראשונה, ניתן לפרש "ובלבד שלא יוציא זרע לבטלה" - שלא יהא זורה מבחוץ.","125","","5150","True","True","False","","419","95.86.94.174","0","1800","סנהדרין|נח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);