var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17531;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17531","0","למה מקשים מרשב"י ולא מסייעים מת"ק?","10/02/12 09:48","יז שבט","תשע"ב","09:48","שאינו יודע לשאול","ההוא גברא דאחרמינהו לנכסיה בפומבדיתא
אתא לקמיה דרב יהודה אמר ליה שקול ארבעה זוזי ואחיל עלייהו ושדינהו בנהרא ולישתרו לך אלמא קסבר סתם חרמים לבדק הבית כמאן כשמואל דאמר הקדש שוה מנה שחיללו על שוה פרוטה מחולל אימר דאמר שמואל שחיללו לכתחלה מי אמר הני מילי בזמן שבית המקדש קיים דאיכא פסידא אבל בזמן הזה אפי' לכתחלה אי הכי אפי' פרוטה נמי פרסומי מלתא
אמר עולא אי הואי התם הוה יהיבנא כולהו לכהנים אלמא קסבר עולא סתם חרמים לכהנים
מיתיבי אין עבד עברי נוהג אלא בזמן שהיובל נוהג שנאמר {ויקרא כה-מ} עד שנת היובל יעבוד עמך ואין שדה החרם נוהגת אלא בזמן שהיובל נוהג שנאמר {ויקרא כה-כח} ויצא ביובל ושב לאחוזתו אין בתי ערי חומה נוהגין אלא בזמן שהיובל נוהג שנאמר {ויקרא כה-ל} לא יצא ביובל ר''ש בן יוחי אומר אין שדה חרמין נוהגין אלא בזמן שהיובל נוהג שנאמר {ויקרא כז-כא} והיה השדה בצאתו ביובל קודש לה' כשדה החרם ר''ש בן אלעזר אומר אין גר תושב נוהג אלא בזמן שהיובל נוהג אמר רב ביבי מ''ט אתיא טוב טוב כתיב הכא {דברים טו-טז} כי טוב לו עמך וכתיב התם {דברים כג-יז} בטוב לו לא תוננו לא קשיא הא במקרקעי הא במטלטלי והא מעשה דפומבדיתא במקרקעי נמי הוה מקרקעי דחוצה לארץ כמטלטלי דארץ ישראל דמי:


רש"י:
מכל מקום לתרוייהו קשיא דקתני אין שדה חרמים נוהג אלא בזמן יובל.

הקושיה היא מדברי ר"ש בן יוחי, אבל ת"ק חולק עליו (לכאורה) - אז אם כך מדוע מקשים על רב יהודה ועולא מרשב"י ולא מסייעים להם מת"ק?","48","","4462","True","True","False","","946","77.127.215.7","0","0","ערכין|כט ע"א",""),new Message("17533","17531","שגגה","10/02/12 10:05","יז שבט","תשע"ב","10:05","כדי","גם ת"ק סבור ששדה החרם נוהג רק ביובל כמפורש בדבריו: ואין שדה החרם נוהגת אלא בזמן שהיובל נוהג.","249","","4462","True","True","False","","134","109.186.56.219","0","17531","ערכין|כט ע"א",""),new Message("17534","17533","צודק... אבל:","10/02/12 10:55","יז שבט","תשע"ב","10:55","שאינו יודע לשאול","כעת שאלה חדשה:
אז מה ההבדל בין ת"ק לרשב"י?","48","","4462","True","True","False","","176","77.127.215.7","0","17531","ערכין|כט ע"א",""),new Message("17546","17533","לא צודק... אבל...","12/02/12 01:22","יט שבט","תשע"ב","01:22","דוד כוכב","בשיטה מקובצת הגיה בדברי ת"ק:
"ואין שדה (החרם נוהגת) [אחוזה] אלא בזמן שהיובל נוהג, שנאמר: (ויקרא כ"ה) ויצא ביובל ושב לאחוזתו".
וכך הנוסח בכתבי היד.
ת"ק איפוא אינו עוסק בעניין החרם אלא בעניין שדה אחוזה לעניני הדיוט.
וכך מוכח בפסוק שממנו למד את הדין, פסוק זה עוסק בהדיוט ולא בחרם:
(ויקרא כה, כז-כח) וְחִשַּׁב אֶת שְׁנֵי מִמְכָּרוֹ וְהֵשִׁיב אֶת הָעֹדֵף לָאִישׁ אֲשֶׁר מָכַר לוֹ וְשָׁב לַאֲחֻזָּתוֹ. וְאִם לֹא מָצְאָה יָדוֹ דֵּי הָשִׁיב לוֹ וְהָיָה מִמְכָּרוֹ בְּיַד הַקֹּנֶה אֹתוֹ עַד שְׁנַת הַיּוֹבֵל וְיָצָא בַּיֹּבֵל וְשָׁב לַאֲחֻזָּתוֹ.
לעומת הפסוק ממנו למד רשב"י (ויקרא כז, כא) וְהָיָה הַשָּׂדֶה בְּצֵאתוֹ בַיֹּבֵל קֹדֶשׁ לַה' כִּשְׂדֵה הַחֵרֶם לַכֹּהֵן תִּהְיֶה אֲחֻזָּתוֹ.

אבל למרות זאת, אין במשנה משמעות שת"ק חולק על רשב"י. ת"ק מלמד מספר דינים, רשב"י מוסיף עליו, וגם רבי שמעון בין אלעזר מוסיף דין נוסף שנפסק להלכה - כנראה שאינו נחשב ליחידאה.","125","","4460","True","True","False","","107","95.86.78.253","0","17531","ערכין|כט ע"א",""),new Message("17535","17534","אפשר לומר","10/02/12 11:34","יז שבט","תשע"ב","11:34","כדי","דמשמעות דורשין איכא ביינייהו כמו שתירצה הגמ' בסנהדרין (עו:) ובשבועות (יט.) ועוד מקומות.","249","","4462","True","True","False","","144","109.186.56.219","0","17531","ערכין|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);