var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17174;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17174","0","קיבל עולמו","29/01/12 01:57","ה שבט","תשע"ב","01:57","הודו_כי_טוב","כל שעברו אליו ארבעים יום ללא יסורין קיבל עולמו .

רש"י מפרש : כל מנוחתו לעתיד

לעמת זאת יש אימרה שמה שמצפה לצדיקים בעולם הבא :
עין לא ראת אלוקים זולתך

אז יש אנשים שזה כל השכר שלהם לעולם הבא ? ארבעים יום ארציים של שלווה ?","207","","4473","True","True","False","","1116","46.117.14.249","0","0","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17179","17174","שאלה טובה","29/01/12 03:10","ה שבט","תשע"ב","03:10","דוד כוכב","רש"י אמנם לא כתב "כל שכרו", כלומר שנותר לו עדין שכר.
אבל עדיין בודאי קשה, וכי אדם זה לא תהיה לו כלל מנוחה בעולם הבא?

אלא שאמרו במסכת ברכות דף ז ע"א:
"צדיק וטוב לו - צדיק גמור, צדיק ורע לו - צדיק שאינו גמור, רשע וטוב לו - רשע שאינו גמור, רשע ורע לו - רשע גמור".
הרי שצדיק גמור יתכנו לו ימים רבים מאוד של שלוה בעולם הזה, ויחד עם זאת יקבל שכרו בשלימות בעולם הבא.
הגמרא פה לא עסקה בצדיק גמור. וגם אינו מצוי, כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא (קהלת ז, כ).
לכן קובעת הגמרא: לא נמצא בעולם צדיק כזה, היושב במנוחה ארבעים יום בלא יסורין.
וכדברי רש"י בבראשית לז, ב:
"ביקש יעקב לישב בשלוה, קפץ עליו רוגזו של יוסף. צדיקים מבקשים לישב בשלוה אומר הקדוש ברוך הוא לא דיין לצדיקים מה שמתוקן להם לעולם הבא, אלא שמבקשים לישב בשלוה בעולם הזה".
וכדברי רבי עקיבא לרבו במסכת סנהדרין דף קא ע"א:
"כל זמן שאני רואה רבי, שאין יינו מחמיץ ואין פשתנו לוקה, ואין שמנו מבאיש, ואין דובשנו מדביש, אמרתי: שמא חס ושלום קיבל רבי עולמו. ועכשיו שאני רואה רבי בצער - אני שמח".

אבל רשע שאינו גמור מקבל את עולמו בעולם הזה, ולא נותר לו מאום לעולם הבא, ככתוב (דברים ז, י) וּמְשַׁלֵּם לְשֹׂנְאָיו אֶל פָּנָיו לְהַאֲבִידוֹ לֹא יְאַחֵר לְשֹׂנְאוֹ אֶל פָּנָיו יְשַׁלֶּם לוֹ.
על רשע כזה דיבר רש"י, שמקבל את שכרו בחייו. שאילו היה שכרו נשמר לעולם הבא, אכן: עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹהִים זוּלָתְךָ יַעֲשֶׂה לִמְחַכֵּה לוֹ (ישעיהו סד, ג). כי: יָפָה שָׁעָה אַחַת שֶׁל קוֹרַת רוּחַ בָּעוֹלָם הַבָּא, מִכָּל חַיֵּי הָעוֹלָם הַזֶּה (אבות ד, יז).","125","","4473","True","True","False","","202","213.151.51.155","0","17174","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17211","17179","תוספת מהדף הבא","30/01/12 02:00","ו שבט","תשע"ב","02:00","דוד כוכב","ציטוט מההודעה דלעיל:
הגמרא פה לא עסקה בצדיק גמור. וגם אינו מצוי, כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא (קהלת ז, כ).
לכן קובעת הגמרא: לא נמצא בעולם צדיק כזה, היושב במנוחה ארבעים יום בלא יסורין.


וזהו שממשיכה כאן מיד הגמרא בדף הבא, דף יז ע"א:
"תניא, רבי אליעזר הגדול אומר: אלמלא בא הקדוש ברוך הוא עם אברהם יצחק ויעקב בדין - אין יכולין לעמוד מפני תוכחה, שנאמר: (שמואל א' י"ב) ועתה התיצבו ואשפטה אתכם לפני ה' את כל צדקות ה' אשר עשה אתכם ואת אבותיכם".
ללמדנו שאפילו אבות העולם אינם נחשבים לענין זה לצדיקים גמורים.","125","","4472","True","True","False","","117","213.151.51.155","0","17174","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17285","17211","וילכו מחיל לחיל","31/01/12 20:40","ז שבט","תשע"ב","20:40","הודו_כי_טוב","כשכבוד הרב הזכיר שרש"י לא כתב כל שכרו נזכרתי שאכן רשום שאין לצדיקים מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, ובטוח אני שיש פה משהוא מהפורום שישלוף את המקור בכדי שנדע מהיכן לקחתי ביטוי זה","207","","4471","True","True","False","","222","46.117.14.249","0","17174","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17287","17285","כוונתך","31/01/12 21:47","ז שבט","תשע"ב","21:47","דוד כוכב","לרש"י בבראשית לז, ב:
"וישב - ביקש יעקב לישב בשלוה, קפץ עליו רוגזו של יוסף.
צדיקים מבקשים לישב בשלוה, אומר הקדוש ברוך הוא: לא דיין לצדיקים מה שמתוקן להם לעולם הבא, אלא שמבקשים לישב בשלוה בעולם הזה?!".
והוא מבראשית רבה.","125","","4471","True","True","False","","110","213.151.51.155","0","17174","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17289","17287","המקור הוא","31/01/12 22:20","ז שבט","תשע"ב","22:20","כדי","בסיומא וסוף ברכות (סד.): תלמידי חכמים אין להם מנוחה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא שנאמר ילכו מחיל אל חיל יראה אל אלהים בציון.
ונראה שלזה התכווין המשורר (הודו), שכתב בכותרת מחיל אל חיל.","249","","4471","True","True","False","","192","85.250.116.1","0","17174","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17291","17289","נכון","31/01/12 22:23","ז שבט","תשע"ב","22:23","דוד כוכב","זה בודאי שייך יותר לעניננו.","125","","4471","True","True","False","","85","213.151.51.155","0","17174","ערכין|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);