var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17045;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17045","0","שמות מכוערים מדוע","24/01/12 15:56","כט טבת","תשע"ב","15:56","עלי","האם יש למישהו הסבר, מדוע לא שינו בני משפחת 'בית הפגרים' המיוחסת את שמם לשם נאה יותר, האם מישהו בזמננו היה משאיר לעצמו שם מכוער כמו 'הקברן', 'קניבל' וכדו' ? ובכלל כיצד נתנו מלכתחילה שם כזה למשפחה מיוחסת, אפילו אם זה שם מקום מגוריהם ?","209","","4478","True","True","False","","1130","212.117.142.227","0","0","ערכין|י ע"א",""),new Message("17059","17045","לפעמים נתנו שם כעין סגי נהור","24/01/12 22:22","כט טבת","תשע"ב","22:22","קותי","כמו אשה כושית על שם יופיה משום סגי נהור
יתכן גם שאנחנו לא מבינים ממש את המשמעות או ההגוי של השם

לדוגמא השם חלאה מופיע מספר פעמים כשם אשה
ומי יקרא היום לבתו בשם כזה?
אבל בשם 'עדי' כן יקראו לבת והרי זה אותה המשמעות
חלאים מעשי ידי אמן = תכשיטים יקרים .","217","","4478","True","True","False","","232","85.250.133.152","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17062","17045","עיין","24/01/12 22:59","כט טבת","תשע"ב","22:59","כדי","בב"ר (פע"א סי' ג) ז"ל: אָמַר רַבִּי יוֹסֵי בַּר חֲנִינָא אַרְבַּע מִדּוֹת נֶאֶמְרוּ בְּשֵׁמוֹת: יֵשׁ שֶׁשְּׁמוֹתָם נָאִים וּמַעֲשֵׂיהֶם נָאִים. יֵשׁ שֶׁשְּׁמוֹתָם כְּעוּרִים וּמַעֲשֵׂיהֶם כְּעוּרִים. יֵשׁ שֶׁשְּׁמוֹתֵיהֶן כְּעוּרִים וּמַעֲשֵׂיהֶם נָאִים. וְיֵשׁ שֶׁשְּׁמוֹתָן נָאִים וּמַעֲשֵׂיהֶם כְּעוּרִים... 'שְׁמוֹתָן כְּעוּרִים וּמַעֲשֵׂיהֶם נָאִים' - אֵלּוּ בְּנֵי הַגּוֹלָה (עזרא ב, נא): בְּנֵי בַקְבּוּק בְּנֵי חֲקוּפָא בְּנֵי חַרְחוּר, וְזָכוּ וְעָלוּ וּבָנוּ בֵּית הַמִּקְדָּש. ע"כ.
ומלבד זאת, מצינו שבתקופתם, לעיתים נהגו להעלות את שם המשפחה ע"ש מעשה שהיה או ע"ש האדם שקשור לאותו מעשה, עי' בר"ה (יח.) והיו קורין אותה משפחת רבן יוחנן על שמו, ובחולין (מז:) והיו קוראין אותו נתן הבבלי על שמי. ועי' ביומא (לט.) והיו קוראין אותו בן חמצן עד יום מותו.
ובתור השערה אני אומר, שגם כאן לא לחינם נקראו בשם זה, שאולי הם צאצאים של אותה משפחה של התינוק עליו מסופר בסנהדרין (סג:) ז"ל: "ונתתי פגריכם על פגרי גלוליכם" אמרו אליהו הצדיק היה מחזר על תפוחי רעב שבירושלים. פעם אחת מצא תינוק שהיה תפוח ומוטל באשפה, אמר לו מאיזה משפחה אתה, אמר לו ממשפחה פלונית. אני אמר לו כלום נשתייר מאותה משפחה, אמר לו לאו חוץ ממני. אמר לו אם אני מלמדך דבר שאתה חי בו אתה למד, אמר לו הן. אמר לו אמור בכל יום שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד. אמר לו הס שלא להזכיר בשם ה', שלא לימדו אביו ואמו. מיד הוציא יראתו מחיקו ומחבקה ומנשקה עד שנבקעה כריסו ונפלה יראתו לארץ ונפל הוא עליה לקיים מה שנאמר "ונתתי פגריכם על פגרי גלוליכם"". ע"כ.

ואע"ג דקאמר שלא נשתייר מאותה משפחה, י"ל דלאו דווקא, כמו שע"כ צ"ל לשיטת רש"י בסוטה (מא:) גבי אגריפס, עי' בתוס' ב"ב (ג:) ובכ"ד. וכ"נ מדברי הרמב"ן בקידושין (ע:). אי נמי, י"ל דאותם היו צאצאים של אליהו, וי"ל דאליהו דהכא אינו אליהו הנביא, אלא התנא וכמו שכתב בשו"ת באר שבע (סי' נד) גבי כל השונה כו' דסוף נדה, שהוא אליהו התנא, ומסתייע מדברי הרמב"ם. ובין כך ובין כך, ישר בעיניהם לקרוא ע"ש אותו מעשה ללמד לעצמם לקח ומוסר שלא ישנו באותו חטא.","249","","4478","True","True","False","","223","93.172.19.62","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17074","17045","אולי צריך לקרוא עם פ דגושה","25/01/12 01:17","א שבט","תשע"ב","01:17","קותי","אז זה יקרא בית הפּגרים מלשון פגרא
כלומר בית הנופשים פשוט היה להם מלון נופש

חוששני שזה לא פחות לגטימי מפירושים אחרים","217","","4477","True","True","False","","176","85.250.133.152","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17090","17045","למה מכוערים? כמה משמעויות ל"בית הפגרים"","25/01/12 10:01","א שבט","תשע"ב","10:01","Almuaddib","שלש משמעויות בסיסיות אפשריות ל"בית הפגרים":

1. בית קברות - ובדומה למשמעות הבסיסית במקרא, וכגון "העמק הפגרים" בירמיהו.

2. מקום של הריסות, מקום של שרידי בתים או סלעים שבורים. שכן תרגום אונקלוס ל-הר"ס = פג"ר; "פן יהרסו" = "דלמא יפגרון", "כי הרס תהרסם" = ארי פגרא תפגרנון".

3. בית נופש. צימרים. הרי "פגרה" = חופש, וכן "יומא דמפגרי ביה רבנן".

4. פג'ר בערבית - גם בוקר, שחר. והמשמעות קרובה לשבירה שראינו ב-2, שכן השחר מפציע - וכעין בית השחרים. מעניין שאז יתכן יהיה לדרוש משמעות דומה לשמות שתי המשפחות מעמאוס - בית הפגרים ובית צפרייא.","107","","4477","True","True","False","","212","212.25.82.194","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17100","17045","מהו כיעור ומהו יופי?","25/01/12 11:10","א שבט","תשע"ב","11:10","קותי","הכל בעיני השומע הזמן והמקום
גמל הוא גמל אבל בית ג'מאל (אני מקווה שזה מאותו מקור)
הוא בית היופי ראה ויקיפדיה
מי שנזקק לשרותיו של הגמל רואה בו יופי וכו'","217","","4477","True","True","False","","187","85.250.133.152","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17079","17059","יפה","25/01/12 03:27","א שבט","תשע"ב","03:27","דוד כוכב","אלא שקיימת בעיה, שם הנשים הוא חֶלְאָה (דברי הימים א' ד, ה), וברבים צריך להיות לכאורה חֶלְאוֹת. חֲלָאִים (שיר השירים ז, ב) הוא רבים של נֶזֶם זָהָב וַחֲלִי כָתֶם (משלי כה, יב).","125","","4477","True","True","False","","128","95.86.121.156","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17086","17059","יחיד של חלאים הוא חלי ולא חלאה","25/01/12 08:58","א שבט","תשע"ב","08:58","יהודי_קדום","ו'חלי' כשם בת מצינו (ויותר כשם חיבה ל'רחל(י)).","233","","4477","True","True","False","","130","79.177.151.141","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17064","17062","אבות אכלו בוסר ושם בנים ירקב?","24/01/12 23:27","כט טבת","תשע"ב","23:27","קותי","זה ממש פגם משפחה לשמר את שמם על שם ע"ז שעבדו
הרי כתוב שלא נשתייר מהם אחד חוץ מאותו התינוק אז למה לומר לאו דווקא?
הרי אין מזכירים לבעל תשובה ראה מעשיך הראשונים
אז כיצד יעשו זאת כאן למי שבאמת לא חטא כלל באותו העוון.

מאיזה רמב"ם זה מסתייע?
הרי משנה שמו לומר איני אותו אדם אני אדם אחר ומדוע יוריש שמו לבניו

חוץ מזה האם אין זה נכנס תחת המכנה שם לחבירו? אפילו אין מקפיד אסור (כמדומני).","217","","4478","True","True","False","","172","85.250.133.152","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17066","17062","הרעיון יפה אך מתוך ציטוט דבריך לא מסתבר","24/01/12 23:55","כט טבת","תשע"ב","23:55","שלמה שטרסברג","שהם צאצאי אותה משפחה שהרי מפשט המדרש נראה שמשפחה זו נכרתה כולה

אמר לו ממשפחה פלונית. אני אמר לו כלום נשתייר מאותה משפחה, אמר לו לאו חוץ ממני ...
מיד הוציא יראתו מחיקו ומחבקה ומנשקה עד שנבקעה כריסו ונפלה יראתו לארץ ונפל הוא עליה לקיים מה שנאמר "ונתתי פגריכם על פגרי גלוליכם"".","205","","4478","True","True","False","","257","93.172.234.113","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17081","17062","דומה לזה - שם מורה על תכונה","25/01/12 03:45","א שבט","תשע"ב","03:45","דוד כוכב","במסכת נדרים דף סו ע"ב:
"יפה קורין אותה לכלוכית, שהיא מלוכלכת במומין".
מסכת יומא דף פג ע"ב:
"מה שמך? - אמר להו: כידור. - אמר: שמע מינה אדם רשע הוא, שנאמר (דברים לב) כי דור תהפכת המה".

ובהיפוך הסיבה והמסובב, במסכת שבת דף קח ע"א:
"מאי שמך? - קרנא. - אמר ליה: יהא רעוא דתיפוק ליה קרנא בעיניה".
מסכת בבא בתרא דף פט ע"א:
"מה שמך? קרנא, תיפוק ליה קרנא בעיניה. נפקא ליה קרנא בעיניה".","125","","4477","True","True","False","","135","95.86.121.156","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17067","17064","לא הובנתי","24/01/12 23:59","כט טבת","תשע"ב","23:59","כדי","העליתי שתי אפשרויות: אחת, שהם צאצאים שלא אותו תינוק והם בחרו לאמץ לעצמם שם זה, כדי להרחיק עצמם לדורות מאותו מעשה, ומה שייך כאן פגם משפחה? זה לא ע"ש הע"ז, אלא ע"ש העונש שבא בעקבותיה.

לאפשרות השנייה, הם היו צאצאים של אליהו, שע"י היה מעשה זה. אליהו כמובן לא חטא, ולכן מה שהערת מב"מ נח: וכן מהמכנה שם לחבירו, במחילה, אין לו כל קשר.

הבאר שבע הסתייע מהרמב"ם מהקדמת המשנה שמנה שם בספ"ז את אליהו עם רשימת התנאים הקדמונים. ולא אכחד, כי מרן החיד"א בפת"ע (סנהדרין צב.) חלק על דבריו, ומ"מ נ"ל דלדעת הבאר שבע, יש לפרש כן.","249","","4478","True","True","False","","186","93.172.19.62","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17068","17066","כבר אנכי העירותי בזה. עיין.","24/01/12 23:59","כט טבת","תשע"ב","23:59","כדי","","249","","4478","False","True","False","","133","93.172.19.62","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17092","17079","הראוני בדעת מקרא שרבים של חלאה","25/01/12 10:14","א שבט","תשע"ב","10:14","קותי","זה גם חלאים
איני זוכר היכן","217","","4477","True","True","False","","165","85.250.133.152","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17083","17081","עוד","25/01/12 04:16","א שבט","תשע"ב","04:16","כדי","אמי ורדינאה לפי' אחד ברש"י בביצה (כז.) ורש"י נדה (יט:) וע"ע בגיטין (מא. סד:). וכן בגיטין (ז.) חסדא שמך וחסדאין מילך. ובעירובין (יג:) למה נקרא שמו נהוראי שמאיר עיני חכמים בהלכה. ובמגילה (יא.) דרשו בכמה אנפי את שמו של אחשורוש. ושם (יג.) גבי שמותיו של משה. ור' זירא ע"ש שהיה נמוך (עי' ב"מ פה.). ובברכות (ז:) לגבי רות. ובתוס' סוטה (יב.) לגבי אחרים. ואקצר מפאת השעה.","249","","4477","True","True","False","","175","93.172.19.62","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17091","17090","אפשרות 4 ממש יפה יישר כח","25/01/12 10:13","א שבט","תשע"ב","10:13","קותי","ואוסיף עוד אפשרות
שמואל א פרק ל

(י) וַיִּרְדֹּף דָּוִד הוּא וְאַרְבַּע מֵאוֹת אִישׁ וַיַּעַמְדוּ מָאתַיִם אִישׁ אֲשֶׁר פִּגְּרוּ מֵעֲבֹר אֶת נַחַל הַבְּשׂוֹר:

אולי זה היה במעלה ההר וכולם פגרו בעליתם במעלה התלול
אולי נקראו על שם המקום בו פגרו אנשי דוד ועלה בידנו שמדובר במקום על גדות הבשור

"המפגרים" האלו גרמו שדוד יחוקק חוק בישראל

שמואל א פרק ל

(כא) וַיָּבֹא דָוִד אֶל מָאתַיִם הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר פִּגְּרוּ מִלֶּכֶת אַחֲרֵי דָוִד וַיֹּשִׁיבֻם בְּנַחַל הַבְּשׂוֹר וַיֵּצְאוּ לִקְרַאת דָּוִד וְלִקְרַאת הָעָם אֲשֶׁר אִתּוֹ וַיִּגַּשׁ דָּוִד אֶת הָעָם וַיִּשְׁאַל לָהֶם לְשָׁלוֹם: ס
(כב) וַיַּעַן כָּל אִישׁ רָע וּבְלִיַּעַל מֵהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הָלְכוּ עִם דָּוִד וַיֹּאמְרוּ יַעַן אֲשֶׁר לֹא הָלְכוּ עִמִּי לֹא נִתֵּן לָהֶם מֵהַשָּׁלָל אֲשֶׁר הִצַּלְנוּ כִּי אִם אִישׁ אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו וְיִנְהֲגוּ וְיֵלֵכוּ: ס
(כג) וַיֹּאמֶר דָּוִד לֹא תַעֲשׂוּ כֵן אֶחָי אֵת אֲשֶׁר נָתַן יְקֹוָק לָנוּ וַיִּשְׁמֹר אֹתָנוּ וַיִּתֵּן אֶת הַגְּדוּד הַבָּא עָלֵינוּ בְּיָדֵנוּ:
(כד) וּמִי יִשְׁמַע לָכֶם לַדָּבָר הַזֶּה כִּי כְּחֵלֶק הַיֹּרֵד בַּמִּלְחָמָה וּכְחֵלֶק הַיֹּשֵׁב עַל הַכֵּלִים יַחְדָּו יַחֲלֹקוּ: ס
(כה) וַיְהִי מֵהַיּוֹם הַהוּא וָמָעְלָה וַיְשִׂמֶהָ לְחֹק וּלְמִשְׁפָּט לְיִשְׂרָאֵל עַד הַיּוֹם הַזֶּה:

בכל מקרה כדאי לפרש ברוח חיובית שהרי התורה הוסיפה 8 תיבות כדי לא להוציא דבר מגונה","217","","4477","True","True","False","","195","85.250.133.152","0","17045","ערכין|י ע"א",""),new Message("17098","17090","יישר כוח על 3 ו 4 !","25/01/12 11:03","א שבט","תשע"ב","11:03","יהודי_קדום","","233","","4477","False","True","False","","192","79.177.151.141","0","17045","ערכין|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);