var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16857;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16857","0","דמי ראשי כיצד מעריכים","18/01/12 17:39","כג טבת","תשע"ב","17:39","שלמה שטרסברג","הגמרא מסתפקת האם אדם האומר דמי ראשי לגבי מזבח שזה דבר שהנשמה תלויה בו יצטרך לשלם את דמי כל גופו או דמי ראשו בלבד

תמהני כיצד מעריכים ראשו של אדם הרי כל דבר שהנשמה תלויה בו אם מדובר על שווי הרי זה שווי של אדם שלם כי ללא עבר זה אין אדם ואינו שווה כלום בתור עבד","205","","4487","True","True","False","","1731","213.151.55.26","0","0","ערכין|ה ע"א",""),new Message("16866","16857","היום כשלימדתי דף זה שאלוני ולא ידעתי","19/01/12 00:57","כד טבת","תשע"ב","00:57","שלמה שטרסברג","להשיב אך ציינתי שכבר כשלמדתי דף זה עלתה במוחי השאלה והעליתי את הדבר בפורום הדף היומי שם ישנם בין המשיבים ת"ח בשיעור קומה גדול בהרבה משלי ואני מקווה לידע אתכם בקרוב מה השיבו לי שם","205","","4486","True","True","False","","242","213.151.55.26","0","16857","ערכין|ה ע"א",""),new Message("16897","16857","לא הבנתי את השאלה","19/01/12 19:58","כד טבת","תשע"ב","19:58","אהרון","לא הבנתי מה השאלה, אדם שלם עם כל אבריו שוה יותר מאדם שאין כל אבריו עליו, זה נכון שאדם שאין לו ראש אין לו כל שווי, אבל אדם שיש לו ראש,ועוד אברים הנצרכים לחיותו של האדם, ללא אברים אחרים,הוא שוה פחות,וזה ספק הגמ' האם נימא שכיון שאדם בלי ראש אין לו כל שווי,כשאומר ראש זה בעצם כמו שאומר ערך כולי, או"ד שכוונתו דוקא לראשו,אבל גם לצד שראשו,בודאי אין הכוונה ראשו בלי הלב שלו למשל,שזה באמת אין לו שווי, אלא השאלה ראשו וכל המינימום שנצרך לחיותו.

לכאורה יש לומר עוד, אם נימא ששרי ללמוד על ישראל לאחר מיתה,דרכי הרפואה משום פיקוח נפש, א"כ יש שווי לראשו בלבד,כגון שמסכים שאחר מותו ינתחו את ראשו,אבל האמת שהפוסקים לא התירו ניוול המת משום לימוד דרכי הרפואה,ולכאורה משאלת הראב"ד על הרמב"ם יש ראיה לזה.","131","","4486","True","True","False","","100","77.124.86.58","0","16857","ערכין|ה ע"א",""),new Message("16886","16866","זו קושיית הראב"ד","19/01/12 13:47","כד טבת","תשע"ב","13:47","דוד כוכב","רמב"ם הלכות ערכין וחרמין פרק ה הלכה יז:
"וכן האומר ראש עבד זה או לב חמור זה הקדש למזבח או שאמר ראשי הקדש למזבח אינו חייב אלא בדמי ראשו ורואין כמה ישוה אותו אבר אילו היה נמכר ויביא בדמיו קרבן".
השגת הראב"ד:
"וכן האומר ראש עבד זה רואין כמה ישוה אותו עבד. א"א כאשר עיינתי בדבריו לא מצאתי בהם טעם וכי מה ישוה אדם כאשר יוסר ראשו ואפי' לכלבים אינו ראוי שהרי איסור הנאה הוא...".","125","","4486","True","True","False","","112","95.86.103.208","0","16857","ערכין|ה ע"א",""),new Message("16890","16886","יישר כוח על המקור אבל גם אם על","19/01/12 14:32","כד טבת","תשע"ב","14:32","שלמה שטרסברג","הרמב"ם יכול הראב"ד לחלוק בגלל קושיה זו הרי גם הוא יצטרך להסביר את הגמרא שלנו ואם ימצא הסבר לגמרא שלנו כבר לא יצטרך לחלוק על הרמב"ם","205","","4486","True","True","False","","186","213.151.55.26","0","16857","ערכין|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);