var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16745;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16745","0","דינים העולים לדף ס עמ' א'","16/01/12 02:32","כא טבת","תשע"ב","02:32","המכריע","ס.
כנס יט טלאים לדיר שיש בו ב' פתחים ויצאו ט' בפתח זה וט' בפתח זה ואח"כ יצא העשירי
גם הט' האחרים פטורין. (והוא הדין אם נשתייר העשירי בדיר, מאליו קדוש).
כנס יט ומנה ט' ובעשירי החל שוב למנות א' – העשירי הזה קדוש מאליו והט' חייבין לגורן אחר.
כנס יט ויצאו ט' זוגות ומנה כל זוג באחד, וביציאה העשירית יצא האחרון
לרבא א' מהזוג החמישי קדוש מאליו ואלו שאחריו מצטרפין לגורן אחר.
ולמ"ד להלן למנין שלו הוא קדוש, כולן פטורין.

יצאו שנים כאחד – מונה אותם שנים.
מנאן אחד (לפני היציאה התשיעית והעשירית שדיניהם יבוארו להלן) – תשיעי ועשירי מקולקלין.
לפ"א ברש"י הוא סבור שמה שקורא ט' הוא חולין והי' מעשר, ובאמת הט' שלו מעשר והי' שלמים.
לפ"ב שניהם נאכלין במומן. (כיון דהטעות לפני התשיעי אין דינן כדלהלן). (פ"ג נדחה ופ"ד כפ"א).

קרא לתשיעי עשירי ולעשירי תשיעי ולי"א עשירי – הט' נאכל במומו הי' מעשר והי"א שלמים.
המיר את הי"א - לר"מ הוא תחילת קדושה ועושה תמורה, לר"י הוא כתמורת מעשר ואין עושה תמורה. ובעמ' ב' מוכח דה"ה פליגי בהמיר את הט'.
(מבואר להלן סא. דלר"י אין ט' מתקדש, דל"ש תמורה קודם הקרבן עצמו, וצ"ע מעמ' ב', וצ"ל דאין מתקדש לשלמים אבל מתקדש להיאכל במומו).
(אין תמורה עושה תמורה. תמורה קריבה חוץ מתמורת בכור ומעשר, לר"י תמורת מעשר קריבה).

קרא לתשיעי עשירי ולעשירי עשירי ולי"א עשירי – אין הי"א קדוש (כשלא נעקר עשירי).
(ועי' לעיל נט: פלוגתא דתנאי אי הט' קדוש בכהאי גוונא. ועי' בעמ' ב' עוד פלוגתא אי קרא לעשירי אחד עשר אי הוי עקירה כשיש לו עוד עשר).

מנה זוגות או עשיריות – אמר ריו"ח דלמנינו הוא קדוש.
לר' מרי היינו הזוג העשירי או העשיריה העשירית.
לר' חסדא לא אזלינן בתר מניינו (כשמתכוון להוציא זוגות) אלא העשירי למנין הבהמות קדוש.
אם יצאו שנים מעצמן, אף ר"ח לריו"ח מודה דלא אזלינן בתר בהמות וט' וי' מקולקלין כנ"ל.
מנאן למפרע – העשירי קדוש אף למ"ד למנין שלו (משום מנין פרסאה).","199","","4485","True","True","False","","1002","212.179.87.180","0","0","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16768","16745","דינים העולים לדף ס' עמ' ב'","16/01/12 15:27","כא טבת","תשע"ב","15:27","המכריע","ס:

טעה בשמיני ובי"ב – אינן קדושין אף אם נעקר עשירי.
טעה גם בט' וגם בי"א – למתני' שניהם קדושים וכנ"ל, לראבר"ש רק הט'.
אם טעה רק בי"א – לכו"ע קדוש כשלמים.

המיר וחזר והמיר – קי"ל דמומר ולר"ש וראבר"ש אין השני מומר.
הט' והי"א – לר"י וראבר"ש הוו תמורת מעשר.
ונמצא דלראבר"ש טעה בט' ובי"א אין השני קדוש (דהוי תמורה אחר תמורה) וכנ"ל.
(והא דלהלן סא. מבואר דלר"י אין ט' מתקדש כיון דל"ש תמורה קודם הקרבן, היינו לשלמים).

יצאו שנים בתשיעי;
קראן תשיעי – עשירי וחולין מעורבין. (נאכלין במומן והגוזז א' מהן אין לוקה).
קראן עשירי – עשירי ותשיעי מעורבין. (נאכלין במומן אבל הגוזז א' מהן לוקה. רש"י כת"י).

יצאו שנים בעשירי;
קראן עשירי – עשירי ואחד עשר מעורבין. ועי' בסמוך ג' שיטות בזה.
(ויש כאן רבותא, דאע"ג דלא נעקר שם עשירי, מ"מ י"א קדש שלמים כיון דבר בב"א עם העשירי).
קראן אחד עשר – עשירי וחולין מעורבין זה בזה. (נאכלין במומן ואין לוקה כנ"ל).

יצא עשירי ולא דבר וקרא לי"א עשירי – אינו קדוש.
הוציא עשירי ראשו וקראו תשיעי, ושוב יצא עם הי"א וקראן עשירי – עשירי וי"א מעורבין.
(בזה א"צ לרבותא דרבא דבבת אחת שאני, דהא נעקר עשירי).

קרא לעשירי אחד עשר – אם אין לו עשר נוספים, לכו"ע הוי עקירה.
אם יש לו עשר נוספים, לרבי ל"ה עקירה ואין י"א קדוש, לריבר"י הוי עקירה והי"א קדוש.

יצאו שנים בעשירי וקראן עשירי, דאמרינן עשירי וי"א מעורבין;
לרבנן דאין מביאין קדשים לבית הפסול, ירעו (שמא לא יימצאו כהנים לאכילת ב' חזה ושוק).
ואחר שנסתאבו פודה את השלמים שבהם קודם שנאכלים.
לר"ש דמביאין יקרבו שניהם וטעונין ב' מתנות וחזה ושוק כשלמים.
(ואף לר"י דהוי תמורת מעשר, לשיטתו קריבה שלמים, ויסבור כרבנן או כר"ש).
ובזמן הזה י"א דימותו. (דסוברים שמעשר בהמה נוהג בזמן הזה, ומכניס לדיר וכונס לכיפה את המעשר ואף כשהם שנים מספק. ואנן ס"ל לעיל נג. דאין מעשרין כלל בזה"ז).","199","","4485","True","True","False","","155","212.179.87.180","0","16745","בכורות|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);