var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16722;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16722","0","איך יש לבטא את שם המסכת?","15/01/12 12:47","כ טבת","תשע"ב","12:47","בבא רגל","מה הניקוד הנכון?
(יש שמנקדים כך ויש אחרת - אז מה הנכון?)","51","","4488","True","True","False","","2027","82.80.144.200","0","0","ערכין|ב ע"א",""),new Message("16724","16722","ֹעֲרָכִין","15/01/12 13:54","כ טבת","תשע"ב","13:54","יאירה","כך נכון לנקד מבחינת הלשון המודרנית אלא שאשכנזים נוהגים לבטא כך: עֵרְכִּין ויש שנוהגים לבטא עירוכין כמו עירובין.","192","","4488","True","True","False","","333","85.250.97.178","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("17403","16722",""בישיבות האשכנזיות לא הקפידו בקריאה,","05/02/12 23:05","יב שבט","תשע"ב","23:05","לינקוש","וזלזלו בדווקנים. באזני שמעתי מפי חוקר לשון מובהק, שבוודאי ידע, שרבים של 'ערך' הוא עֲרָכִים, ואמר: מסכת עֶרְכִין."

[מתוך הקדמת ע"צ מלמד למילון הארמי-עברי שלו - מצורף]","58","pdf","4467","True","True","False","","277","84.228.195.55","0","16722","ערכין|ב ע"א","0-pdf"),new Message("16725","16724","אין ספק","15/01/12 14:13","כ טבת","תשע"ב","14:13","כדי","שההגייה הראשונה היא הנכונה מבחינה דיקדוקית (על משקל ערב-ערבים).
ומ"ש שיש נוהגים להגות "ערוכין" יש לציין שכך כנראה הגה החת"ס כמו שמוכח בעשרות מקומות בכתביו.","249","","4488","True","True","False","","266","93.172.43.34","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61671","17403","מנהג העולם הוא","17/06/19 10:04","יד סיון","תשע"ט","10:04","אור חדש","שכאשר שם עצם או תואר כללי משמש כשם פרטי משנים את ההגיה כנראה כדי להורות שיש כאן דבר היוצא מהכלל והינו דבר פרטי לעצמו
בולט בשמות כמו מאיר (שינוי מלעיל/לרע שאינו רק מאיר אלא אדם ששמו מאיר) אבל לא רק, גם שמות כמו יהודה ישונו בפי העם ליודה ונ"ל לא רק משום הקיצור אלא בגלל אותו עקרון כמו במאיר","458","","1778","True","True","False","","155","213.151.55.26","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61673","61671","תשובתך אמנם כלפיד המאיר ","17/06/19 10:42","יד סיון","תשע"ט","10:42","יהודי_קדום","אבל יאירה היא המעירה נכונה.","233","","1778","True","True","False","","153","79.178.56.167","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61675","61673","נכון מאיזו בחינה?","17/06/19 11:06","יד סיון","תשע"ט","11:06","אור חדש","אפי' אנשי האקדמיה ללשון הבינו בשלב כלשהו שהבעלות על השפה הינה של הדוברים בעיקר ולא של הבלשנים (אם כי גם מקומם חשוב בעיצובה של השפה)","458","","1778","True","True","False","","106","213.151.55.26","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61677","61675","מחילה, אבל תשובתך מוכיחה שירידת","17/06/19 11:30","יד סיון","תשע"ט","11:30","יהודי_קדום","הדורות חילחלה גם ללשון העברית שדקדוקה וכלליה חצובים ונטועים בהררי קודש. אין השפה העברית סתם שפה שכל הרוצה יבוא ויהפוך בה ויורידנה מגדולתה. וכבר נאמר 'אכן חציר העם'.
חשבתי ש''כלפיד המאיר'' שבכותרת יעלה חיוך על פניך...","233","","1778","True","True","False","","186","79.178.56.167","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61680","61677","הערתך היתה","17/06/19 11:36","יד סיון","תשע"ט","11:36","אור חדש","מופת של שנינות ומשחק מילים

אומנם הערתי ביחס לנדון שבאשכול במקומה עומדת

הרמה היסודית של השפה הינה בהררי קודש כמובן אולם לשאלה "כיצד יש להגות המילה?" בפשטות התשובה הינה 'כדרך שהוגים העם' שהרי לא בתפילה וקריאת הורה עסקינן אלא בלש' הדיבור ובזה המנהג הוא הקובע
ותוכל לראות בירושלמי את המידה הרבה של הקלות שנהגו הקדמונים בלשון הדיבור שבפיהם","458","","1778","True","True","False","","131","213.151.55.26","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61681","61680","ודאי שומע אתה מדי יום שוב ושוב שהעם","17/06/19 11:43","יד סיון","תשע"ט","11:43","יהודי_קדום","נוהג לתלות את הקב''ה באמירת הקדיש:
ויתלה ויתלל במקום ויתעלה ויתהלל...
האם נחשה תמיד?
וודאי התשובה כפי שאמרת בעניין זה.

לגבי הירושלמי: ראה בבלי על ההוגים א כ ע וכו' בבית שאן וכו'","233","","1778","True","True","False","","166","79.178.56.167","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61682","61681","בתפילה לא אמרתי","17/06/19 11:52","יד סיון","תשע"ט","11:52","אור חדש","","458","","1778","False","True","False","","93","213.151.55.26","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61683","61682","ירידת השפה ברחוב היא מדרון חלקלק שרובדו","17/06/19 13:11","יד סיון","תשע"ט","13:11","יהודי_קדום","התחתון כבר עבר את מפתן בית הכנסת במקרים מסויימים. שים לב שיש מי שמברך: ברוך תה דניי.... בליעה עצומה של אותיות ועיצורים...","233","","1778","True","True","False","","180","79.178.56.167","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61684","61683","אני נזהר ביותר מטענות","17/06/19 13:15","יד סיון","תשע"ט","13:15","אור חדש","ה'מדרון החלקלק' ומשתדל לבטל חששות אלו ככל יכולתי ותקוותי שיהיה בכוחי למתן ולו במעט המכשלות הנובעות מאותו חשש
אדרבה כנס לבי"כ בבית שאן ותראה שהמצב השתפר פלאים","458","","1778","True","True","False","","117","213.151.55.26","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61686","61684","נדמה לי, מניסוח תשובתך על בית שאן,","17/06/19 13:47","יד סיון","תשע"ט","13:47","יהודי_קדום","שלא הצלחתי להעביר לך את הרמז מהגמרא במגילה דף כד עמוד ב:
אין מורידין לפני התיבה לא אנשי בית שאן, ולא אנשי בית חיפה, ולא אנשי טבעונין, מפני שקורין לאלפין עיינין ולעיינין אלפין. אמר ליה רבי חייא לרבי שמעון בר רבי: אלמלי אתה לוי פסול אתה מן הדוכן. משום דעבי קלך.

ולצערנו אי-אפשר עדיין לומר: "שהמצב השתפר פלאים" .גם אתה יודע זאת היטב.","233","","1778","True","True","False","","185","79.178.56.167","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61687","61686","אולי הגזמתי קצת","17/06/19 14:09","יד סיון","תשע"ט","14:09","אור חדש","עם הפלאים
אבל מצד שני לטעון למדרון חלקלק כאשר המצב הבעיתי הקיים התקיים באותה מידה גם לפני אלפי שנים בלא שחלה החמרה במצב ולמעשה במקומות רבים אף היה שיפור זה פשוט טענה שאין לה כל שייכות למציאות","458","","1778","True","True","False","","124","213.151.55.26","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61689","61687","כן יש החמרה! ודאי גם אתה מזדעזע","17/06/19 15:00","יד סיון","תשע"ט","15:00","יהודי_קדום","לשמוע חלק מת''ח, רבנים ומורים שאינם שומרים על כללי שם המספר, הניקוד והטעם שֶׁבַּפָּסוּק הוא המלצה (או מליצה...) בלבד עבורם ועוד. לשמחתי אני יושב בתוך קהילה שצעיריה מחיים את השפה ומשמרים את המסורת ובמיוחד בבית הכנסת האשכנזי בו אני מתפלל, הקריאה בתורה רהוטה - שפתיים יישק . לא כך לפעמים כשאני מזדמן למקום אחר.
מאליו מובן שאיני כולל מסורת הגיה בעדות השונות.","233","","1778","True","True","False","","174","79.178.56.167","0","16722","ערכין|ב ע"א",""),new Message("61690","61689","לא החמרה ביחס לעבר","17/06/19 15:03","יד סיון","תשע"ט","15:03","אור חדש","ובכלל דבריך הודית שיש גם שיפור","458","","1778","True","True","False","","92","213.151.55.26","0","16722","ערכין|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);