var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16573;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16573","0","טווח הראייה","08/01/12 14:40","יג טבת","תשע"ב","14:40","כדי","קים להו לרבנן דשיתסר מיל קא שלטא ביה עינא דרועה.

מכאן יוצא שטווח הראייה הוא ט"ז מיל (ועי' צפנת פענח בהשמטות להלכות תענית פ"ה הט"ז).

ויש להקשות ע"ז ממ"ש בב"ר (פנ"ג סי' יג) גבי הגר שהרחיקה 'כמטחוי קשת' שלא לראות במות הילד, ובשיעור אותו 'מטחוי קשת' אמרו במדרש וז"ל: "ותלך ותשב לה מנגד", נאמר כאן "ותשב לה מנגד", ולהלן הוא אומר (במדבר כ, ב): "מנגד סביב לאהל מועד". "הרחק", הכא את אומר "הרחק כמטחוי קשת", ולהלן את אמר (יהושע ג, ד): "אך רחוק יהיה ביניכם ובניו כאלפים אמה במדה", הא למדנו "נגד" מ"נגד", ו"רחוק" מ"רחוק". אמר רבי יצחק: "כמטחוי קשת", שני טוחים בקשת, מיל. ע"כ. והביא המדרש הזה בתורה תמימה (פרשת בלק פרק כד אות א) והקשה ממנו על בעל העיטור שסובר שאין שיעור להרחקה משום היזק ראיה. ותירץ דבכל לפי מה שהוא אדם, וזה היה כוח ראייתה של הגר. ומלבד שרחוק לומר שיהיה הפרש כה גדול בין כוח הראייה הרגיל לכוח ראייתה של הגר, עוד זאת, שאמנם יתורצו דברי בעל העיטור עם המדרש, אך עדיין יקשה עליו מסוגיין.","249","","4497","True","True","False","","965","93.172.185.115","0","0","בכורות|נד ע"ב",""),new Message("16581","16573","זו ראיה לדברי רש"י","08/01/12 20:27","יג טבת","תשע"ב","20:27","דוד כוכב","לשון רש"י בד"ה ה' מכאן: "הואיל ורועה אורחיה למיזל התם ואיתויי הויא כמאן דקאי התם וקרינא ביה מונה".
וכתב בעיונים במהדורת שטיינזלץ שמשמע מדבריו ששליטת העין אינה ראיה בכל רגע, אלא שליטה בצאן תוך כדי הסיורים. ודלא כתפארת ישראל שפירש בראיה כפשוטה.
ראיה לכך, שהרי רגילות שיש גבעות ובקעות וממילא אי אפשר לראות את כל הצאן בכל רגע. ובמרחק כזה גם בשטח ישר לגמרי די בעקמומיות הארץ בכדי להסתיר. ניתן לראות זאת בהבטה מהחוף במי שמרחיק להפליג. ובכדי לצפות למרחוק צריך לעמוד במקום גבוה, או שיש עמק באמצע.","125","","4497","True","True","False","","114","95.86.125.158","0","16573","בכורות|נד ע"ב",""),new Message("16582","16573","לכאורה נראה","08/01/12 20:31","יג טבת","תשע"ב","20:31","הקטן","שהגדר דשלטא ביה עינא דרועה אינו בטווח ראייתו, אלא בטווח שליטתו בצאן, והיינו ע"י רכיבה על סוס וכיו"ב.
הגע עצמך, אפילו בלי המ"ר, וכי טווח ראייתו של אדם מגיע לט"ז מיל? ואפילו אם תימצי לומר שכן, וכי יכול אדם ללכת מרחק ל"ב מיל (כמבואר בסוגיין דבין לרב ובין לשמואל יש היכי תימצי של צירוף לל"ב מיל) בכדי שיספיק לטפל במה שצריך טיפול, והרי זה לוקח כמעט יום שלם, דמהלך אדם בינוני ארבעים מילין ביום, אלא ע"כ היינו לומר דהשטח שבו שולט הרועה באמצעות רכיבה הוא כנ"ל.","228","","4497","True","True","False","","126","212.199.205.68","0","16573","בכורות|נד ע"ב",""),new Message("16606","16573",""שלטא ביה עינא" - זה לא טווח הראיה","10/01/12 09:14","טו טבת","תשע"ב","09:14","Almuaddib","משמעות דברי הגמרא היא כי השטח עליו יכול להשגיח רועה, קים להו לרבנן שהוא 16 מיל.

אין המדובר כלל וכלל בבחינת כח הראיה של הרועה הממוצע, או באומדן יכולת ראיה בכלל. הרי מצאנו בדיוק את אותו הביטוי במסכת עירובין, בהקשר לגובהה המקסימלי של הסוכה:
"דאמר רבה: כתיב "למען ידעו דרתיכם כי בסכות הושבתי". עד עשרים אמה - אדם יודע שדר בסוכה, למעלה מעשרים אמה - אין אדם יודע, משום דלא שלטא ביה עינא. ..."


והרי ברור שכח הראיה מגיע ליותר מאשר עשרים אמה, אלא שהכוונה היא שאנשים לא נוהגים להרים את ראשם ולראות לגובה כזה.


וכן מצאנו בכמה מקומות את הביטוי שלא שלטה בו עינא בישא - וגם שם מדובר על השפעה, לא על מדידת כח הראיה של עין הרעה.","107","","4495","True","True","False","","226","81.218.141.168","0","16573","בכורות|נד ע"ב",""),new Message("16586","16582","לכן ציינתי לדברי הגאון","08/01/12 22:17","יג טבת","תשע"ב","22:17","כדי","בצפנת פענח שמהם מוכח שהבין שמדובר בראייה כפשוטו.","249","","4497","True","True","False","","170","93.172.185.115","0","16573","בכורות|נד ע"ב",""),new Message("16665","16586","האם כבוד הרב יכול לציין את השיעור","12/01/12 17:30","יז טבת","תשע"ב","17:30","יאירה","המדויק בהתאם למידות של ימינו?","192","","4493","True","True","False","","225","89.139.15.65","0","16573","בכורות|נד ע"ב",""),new Message("16680","16665","[ללא נושא]","13/01/12 03:51","יח טבת","תשע"ב","03:51","כדי","מיל הוא ב' אלפים אמה (עי' רש"י יומא סז.). וא"כ יוצא ששיעור ט"ז מיל הוא ל"ב אלף אמה. אם כל אמה היא 48 ס"מ לפי הגר"ח נאה, יוצא של"ב אלף אמה הם: 15360 מ'.","249","","4492","True","True","False","","158","93.173.58.41","0","16573","בכורות|נד ע"ב",""),new Message("16682","16680","תודה רבה,","13/01/12 08:49","יח טבת","תשע"ב","08:49","יאירה","לכן, לענ"ד, א"א לראות את עדרי הצאן מהמרחק הזה מפני שהבהמות
עלולות לברוח, להתפזר ולהתרחק עוד יותר. אז איך הרועים היו שומרים עליהן?","192","","4492","True","True","False","","207","89.139.15.65","0","16573","בכורות|נד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);