var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16406;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","62"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","42"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16406","0","במה נחלקו ר' יהודה ורבנן?","02/01/12 17:04","ז טבת","תשע"ב","17:04","שלמה שטרסברג","תנו רבנן: הוא לפדות ובנו לפדות הוא קודם לבנו רבי יהודה אומר בנו קודמו שמצותו על אביו ומצות בנו עליו

אמר ר' ירמיה: הכל מודים היכא דליכא אלא חמש סלעים הוא קודם לבנו מאי טעמא דמצוה דידיה עדיף כי פליגי היכא דאיכא חמש משועבדות וחמש בני חורין ר' יהודה סבר מלוה הכתובה בתורה ככתובה בשטר דמיא ודידיה אזיל וטריף ממשעבדי ובהני חמש בני חורין פריק ליה לבריה ורבנן סברי מלוה הכתובה בתורה לאו ככתובה בשטר דמיא הלכך מצוה דידיה עדיף:

פשט המילים הוא שכשיש 5 משועבדים וחמש בני חורין ישנה מחלוקת.

אבל אם הבנתי נכון יוצא שהמחלוקת היא האם במקרה זה יש בכלל 5 משועבדים כי המחלוקת היא האם מלווה הכתובה בתורה ככתובה בשטר דמי או לא.

משמע שכולם יסכימו שאם יש 5 משועבדים וחמש בני חורין יפדה במשוחררים את בנו ובמשועבדים יפדה את עצמו וא"כ יותר היה מתאים לכתוב הכל מודים היכא דליכא אלא חמש סלעים הוא קודם לבנו מאי טעמא דמצוה דידיה עדיף והכול מודים היכא דיש 5 משועבדים ו5 בני חורין שיפדה במשוחררים את בנו ובמשועבדים את עצמו כי פליגי אם איכא כאן משועבדים ופליגי אם מלווה הכתובה בתורה ככתובה בשטר דמי או לא וכ' בנוסח כזה או הדומה לו","205","","4502","True","True","False","","1736","95.86.71.33","0","0","בכורות|מט ע"א",""),new Message("16447","16406","משועבדים","03/01/12 00:43","ח טבת","תשע"ב","00:43","המכריע","הכוונה קרקעות שהיו של אביו ונמכרו או על ידי אביו או על ידיו לאחר שנתחייבו בפדיונו שלו קודם שנתחייב בפדיון בנו.

הם משועבדים בכל מקרה, הנידון הוא האם הפדיון מוגדר כמלוה בשטר הגובה ממשועבדים או כמלוה על פה שאינו גובה מהם.

כלומר אין הכוונה משועבדים לחוב, מילה זו משמשת בהשאלה לכל נכס שנמכר.","199","","4501","True","True","False","","202","85.130.221.217","0","16406","בכורות|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);