var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16282;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16282","0","לשונו של רב פפא","30/12/11 00:48","ד טבת","תשע"ב","00:48","כדי","הנה ידוע מה שהשרישונו התוס' ריש כתובות (ב:) ז"ל: אומר רבינו תם כו' כל אמורא היה תופס לשונו כמו מגדף בה ר' אבהו (סנהדרין ג:) תהי בה ר' יוחנן (ב''ק קיב:) לייט עלה אביי (ברכות כט.). עכ"ל. והלך בדרכיהם המהרי"ץ חיות (נזיר נא:).

דומה שכל לומד במסכתין ישים לב לסגנון מיוחד ולשון מיוחדת שבה נקט רב פפא. היא מופיעה במסכתינו שלוש פעמים מכלל השמונה פעמים שמופיעה בש"ס כולו. עניינה של לשון זו היא לומר שיש רבותא בנאמר יותר ממה שנראה לכאורה מפשט הדברים.
והריני פורט את הדוגמאות במסכתין:
בדף לה ע"א: אמר רב פפא: לא תימא בשעת רדיפה אין אבל שלא בשעת רדיפה לא אלא אפילו לאחר רדיפה נמי.
בדף מ ע"א: אמר רב פפא: לא תימא דעגילן ולא סדיקן אלא כיון דעגילן אע''ג דסדיקן.
בדף מה ע"א: אמר רב פפא: לא תימא דטריפה ולא סדיקא אלא כיון דטריפה אע''ג דסדיקא.

וכן מצינו עוד שהשתמש בסגנון דומה בשבת (סא.) ובעירובין (נט.) ובב"ק (מט. ונח.) ובחולין (סג.).

אגב, יש להעיר שאין זו הלשון היחידה המיוחדת לרב פפא. שכן ידוע הוא שדרכו תמיד להכריע במחלוקת ע"י צירוף כל הדיעות החלוקות, כמו שאמר בברכות (יא: נט. ס:) ובשבת (כ.) ובמגילה (כא:) ובתענית (ז.) ובסוטה (מ.) ובחולין (מו. סה. עו:). אלא שבהערה זו האחרונה כבר קדמו וזכו הגרע"א בגה"ש (חולין עו:) והמהרי"ץ חיות (בתענית ז. ובחולין מו.) [אלא שבשניהם נשמט לו ההיא דברכות יא:].","249","","4507","True","True","False","","1857","46.116.96.209","0","0","בכורות|מה ע"א",""),new Message("16284","16282","יפה מאוד וראה גם","30/12/11 08:14","ד טבת","תשע"ב","08:14","הראל","מה שליקטתי כאן [ובפרט את דברי אלבק],
וכל זה כשיטתו של רב פפא להרבות שלום בעולם.
(וראה שם את הגירסה בברכות יא: ללא דק"ס, ותבין מדוע נשמט מראה מקום זה למהרי"ץ חיות)

ועוד -
צרף לכך את הביאור השלישי בעמוד השני המובא פה בנוגע לעשרת בני רב פפא.


( ואולי שיטתו זו של רב פפא - לאחד דעות ולהרבות שלום - מובנת לאור כך שהוא תלמידו המובהק של רבא שלמד אצל כמה ראשי ישיבה שונים [רב חסדא (סורא), רב נחמן (נהרדעא, מחוזא), רבה (פומבדיתא), רב יוסף (פומבדיתא)] )","46","","4507","True","True","False","","244","84.228.216.222","0","16282","בכורות|מה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);