var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16202;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16202","0","מה דעתכם על הפירוש שלי?","27/12/11 20:55","א טבת","תשע"ב","20:55","שאינו יודע לשאול","שמואל איצטריך ליה בשבתא דרגלא נגדו ליה גלימא אתא לקמיה דאבוה א''ל אתן לך ד' מאה זוזי וזיל אהדר עובדא את דאפשר לך דלא אפשר ליה ליסתכן

רש"י פירש:
אהדר עובדא. דרוש שאסור להמתין מלהטיל מים עד שיהא לו צניעות:

רבינו גרשום פירש:
כלומר שתעמיד הדבר על הליכתו שתשתין לפניהם בגלוי כדי שלא ילמדו ממך שלא יסתכנו...

אך לפני שראיתי את פירושיהם חשבתי מעצמי לפרש שאבוה דשמואל אמר לו שהוא יתן לו 400 זוז אם יחזיר את הגלגל לאחור...

מה דעתכם על הפירוש שלי?
ושמא אולי אתם מכירים מי שפירש כך?
לכאורה - הפירוש שלי הוא פשט הלשון ("אהדר עובדא"), לא?","48","","4511","True","True","False","","971","84.228.78.123","0","0","בכורות|מד ע"ב",""),new Message("16213","16202","לא ניתן","28/12/11 04:00","ב טבת","תשע"ב","04:00","דוד כוכב","אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור גם עבור 400 אלף זוז.
בשביל זה צריך לאתחל את העולם מחדש, כבמסכת תענית דף כה ע"א: "ניחא לך דאפכיה לעלמא מרישא?".
ובשמואל ב יב, כג: וְעַתָּה מֵת לָמָּה זֶּה אֲנִי צָם הַאוּכַל לַהֲשִׁיבוֹ עוֹד, אֲנִי הֹלֵךְ אֵלָיו וְהוּא לֹא יָשׁוּב אֵלָי.

בעיונים לשטיינזלץ הוסיף על פירוש רבינו גרשום וכ"כ בשו"ת הרשב"א, שלכן ביקש לשלם ד' מאות זוז, כדין תשלומי בושת.
ויש להוסיף, שכך ממש נהג בנו אחריו, במסכת נדה דף מז ע"א:
"שמואל בדק באמתיה, ויהב לה ד' זוזי דמי בושתה".","125","","4510","True","True","False","","138","95.86.105.232","0","16202","בכורות|מד ע"ב",""),new Message("16215","16213","וכי מי חשב שניתן?","28/12/11 07:54","ב טבת","תשע"ב","07:54","שאינו יודע לשאול","לכן הוא אמר לו: אתן לך מליון דולר אם תצליח לחזור לאחור ולתקן את הטעות.

כרוצה לומר: הדבר בלתי אפשרי, וחבל, שהרי הייתי נותן כל הון שבעולם אם רק היה ניתן לחזור לאחור.

וכי מי לא מכיר תחושה זו לפעמים, שהיה מוכן לעשות הכל כדי לחזור אחורה ולהתנהג אחרת?","48","","4510","True","True","False","","202","84.228.253.23","0","16202","בכורות|מד ע"ב",""),new Message("16254","16215","עדיין","29/12/11 05:11","ג טבת","תשע"ב","05:11","דוד כוכב","מליון דולר מתאים יותר לזה, ולא סכום סביר יחסית של ד' מאות זוז המוכר מהמשנה במסכת בבא קמא דף צ ע"א: "לאחר ידו - נותן לו ארבע מאות זוז... ומעשה באחד שפרע ראש האשה בשוק, באת לפני רבי עקיבא, וחייבו ליתן לה ארבע מאות זוז". ומהגמרא במסכת ברכות דף כ ע"א: "כי הא דרב אדא בר אהבה חזייה לההיא כותית דהות לבישא כרבלתא בשוקא, סבר דבת ישראל היא, קם קרעיה מינה; אגלאי מילתא דכותית היא, שיימוה בארבע מאה זוזי. אמר לה: מה שמך? אמרה ליה: מתון. אמר לה: מתון מתון ארבע מאה זוזי שויא".

ועוד, מדוע מציע אבוה דשמואל את הסכום לבנו דוקא, וכי בידו הדבר?
ועוד, שלא שמענו שיתבטו כך בענין מעשים בעלי תוצאות טרגיות שקרו ונעשו, ולמה יזדעזע דוקא מהוראה שכל טעותה (אם בכלל) בחשש בלבד.","125","","4509","True","True","False","","179","95.86.105.232","0","16202","בכורות|מד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);