var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1616;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","75"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","60"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","40")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1616","0",""וכן היה רבי יהודה אומר" - מהו "וכן"?","04/03/10 22:51","יח אדר","תש"ע","22:51","מענה קולי","שאלה שנשאלנו במענה הקולי של פורטל הדף היומי:

"ר' יוסי אומר כל האמור בפרשת מלך מלך מותר בו
ר' יהודה אומר לא נאמרה פרשה זו אלא כדי לאיים עליהם שנאמר שום תשים עליך מלך שתהא אימתו עליך וכן היה רבי יהודה אומר ג' מצות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ להעמיד להם מלך ולהכרית זרעו של עמלק ולבנות להם בית הבחירה
רבי נהוראי אומר לא נאמרה פרשה זו אלא כנגד תרעומתן שנאמר {דברים יז-יד} ואמרת אשימה עלי מלך וגו'
"

מה הכוונה של "וכן היה רבי יהודה..."? מה ההקשר??","126","","5183","True","True","False","","952","77.127.203.250","0","0","סנהדרין|כ ע"ב",""),new Message("1617","1616","ראה רש"י ד"ה רב אמר","05/03/10 01:00","יט אדר","תש"ע","01:00","ברוך","רש"י מסביר כי רבי יהודה פירש את פרשת המלך בשמואל כבאה לדאוג לכך שתהא אימה חיובית מהמלך (בניגוד לפשט הפרשה, ממנה עולה כרבי נהוראי, שהפרשה נועדה לאיים עליהם כך שימנעו מההמלכה), והסיבה לפירוש זה היא הנחתו של רבי יהודה שמצוה להקים מלך.","86","","5182","True","True","False","","215","84.228.115.24","0","1616","סנהדרין|כ ע"ב",""),new Message("1619","1617","עוד תירוצים","05/03/10 07:49","יט אדר","תש"ע","07:49","אבינועם","מהר"ץ חיות כתב:
"נ"ב לשון וכן אינו מובן ופי הנראה מרש"י ל"ג וכן", ובהמשך דבריו מאריך לפרש את הסוגיה ומיישב לשון "וכן".

במהרש"א בח"א כתב:
"רוצה לומר וכן היה ר"י אומר כרבי יוסי דיפה כוונו לבקש להם מלך ולאפוקי מר' נהוראי שלא נצטוו ישראל כלל על כך".

ובמרגליות הים (אות יב) הביא פירוש זה:
"... זה מוסב אדאמר ר' יהודה שלא נאמרה פרשה זו אלא כדי שתהא אימת מלכות עליהם, שכן היה ר' יהודה אומר שמניית מלך היא מצוה ולכן גזר הכתוב על כבודו ומאיים עליהם, כדמצינו בב"מ פ"ה מ"ט הלל אוסר וכן היה הלל אומר כו' שר"ל שהלל אוסר מפני שכן היה הל אומר כו'..."","45","","5182","True","True","False","","281","77.124.133.22","0","1616","סנהדרין|כ ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);