var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15989;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15989","0","בדין מומר לע"ז","16/12/11 12:01","כ כסלו","תשע"ב","12:01","לומד א","בדף ה ע"א הגמרא דוחה את רב ענן מכח ברייתא- לא מקבלים ממומר ליי"נ (=ע"ז) קרבנות. לכ' צריך להבין מה השייכות- גם אם לא מקבלים קרבנות, איך מוכח ששחיטתו פסולה (ובפרט לדברי החשק שלמה-בשם רע"א- שהאיסור במומר לע"ז הוא רק דרבנן).
לכ' צ"ל שהגמ' לומדת מהברייתא שמומר לע"ז הוי מומר לכה"ת להכעיס (דבר שכשלעצמו צ"ע- ראשית היה א"ל לכ' שהדין דלא מקבלים ממנו קרבן הוא דין מחודש ולא מדין מומר לכה"ת, ושנית אפי' תימא דהוי מומר לכה"ת מנלן דנחשב להכעיס ולא לתיאבון), וא"כ יהיה פסול כמו אוכל נבילות להכעיס. אלא שלכ' הפסול של מומר א"נ להכעיס הוא מדין שאין לו נאמנות ש"לא שביק היתרא ואכיל איסורא", וא"כ יהיה פסול דאו' ודלא כרע"א.","250","","4524","True","True","False","","1513","213.151.36.118","0","0","חולין|ה ע"א",""),new Message("16002","15989","עיין","17/12/11 20:50","כא כסלו","תשע"ב","20:50","כדי","במקור הדברים, בחידושי רעק"א בריש סי' ב, ותמצא מזור לכל שאלותיך המחכימות.","249","","4523","True","True","False","","174","85.250.116.160","0","15989","חולין|ה ע"א",""),new Message("16022","16002","מראה מקום","18/12/11 15:03","כב כסלו","תשע"ב","15:03","לומד א","איפה זה מופיע ברע"א?
לא מצאתי זאת שם.","250","","4522","True","True","False","","76","213.151.36.118","0","15989","חולין|ה ע"א",""),new Message("16025","16022","כוונתי","19/12/11 00:22","כג כסלו","תשע"ב","00:22","כדי","היא לחידושיו על השו"ע יו"ד בריש סימן ב (מופיע גם בחידושי רעק"א על הש"ס בחולין דף ה.).","249","","4521","True","True","False","","114","85.250.116.160","0","15989","חולין|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);