var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15938;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","6")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15938","0","חררה של דם נחשב כנפל","14/12/11 13:13","יח כסלו","תשע"ב","13:13","מתפעל","המשנה אומרת שזה נחשב נפל ולכן הבא אחריו אינו בכור ומצד שני זה לא מטמא, ועל כך שואלת הגמרא: "ואמאי אין מטמא לא במגע ולא במשא? אמר רבי יוחנן משום ביטול ברוב נגעו בה".
והנה בסוגיא הבאה מובאת משנה על נפל בתוך בטן אמו שאינו מטמא אם הרחם נפתח רק עד שגודל הראש של הנפל הוא כפיקה.

רש"י מסביר: "פתיחת הקבר. אשה שמת עוברה במעיה וישבה על המשבר ונפתח קבר הרחם בבית זה ולא יצא הולד והוציאוה לבית אחר טמא הבית הראשון כאילו נולד שם דטומאה בוקעה והוא הדין פתיחת הקבר אינו לנפלים אלא לנפל שהעגיל ראשו כבר שעב ראשו":

ולפי זה ניתן לשאול מדוע היתה הגמרא לעיל צריכה להגיע לענין של ביטול ברוב בוולד שנימוק והרי אין לנו כאן ראש בגודל פיקה וממילא לא אמור לטמא.

האם נצטרך להעמיד שאנו חוששים שלפני שנימוק היה לנפל ראש בגודל של פיקה?

קצת קשה לומר שנחשוש לזה, האם אין יותר סבירות שמעולם לא היה הנפל עם ראש בגודל של פיקה? וגם אם חוששים לזה, הרי היה צריך להיות ספק מטמא ובגמרא משמע בקושיא שבודאי צריך לטמא אם לא הביטול ברוב כפי שבאמת סובר תנא קמא דרבי שמעון.","148","","4519","True","True","False","","1755","94.188.248.70","0","0","בכורות|כב ע"א",""),new Message("15947","15938","ולא קרב זה אל זה","15/12/11 01:52","יט כסלו","תשע"ב","01:52","המכריע","גם כשראשו פחות מפיקה לאחר שיצא הוא מטמא כדאיתא במקומות רבים מספור. ושם הוא קולא בדין טומאה בלועה בוקעת. אבל חררה יצאה כולה והבשר שבה מטמא אף שנימוק אילולא ביטול ברוב.","199","","4518","True","True","False","","135","212.179.87.180","0","15938","בכורות|כב ע"א",""),new Message("15963","15947","היכן איתא?","15/12/11 16:03","יט כסלו","תשע"ב","16:03","מתפעל","לא ידעתי שיש הבדל בין יצא ללא יצא. חשבתי שברגע שיש פתח, זה כמו שיש מת בחדר אחד ויש חלון פתוח לחדר שני שהטומאה עוברת לחדר השני.
כך הנפל ברחם אמו, כל עוד סגור הרחם, זו טומאה בלועה אבל ברגע שנפתח (ומסתמא צריך פותח טפח) , אזי זה מטמא את הבית ואין שום הבדל אם הנפל בפנים ויש פתח או שהוא בחוץ.

היכן איתא שיש הבדל בדבר זה?


יישר כח

וברוך הנמצא.","148","","4518","True","True","False","","172","94.188.248.70","0","15938","בכורות|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);