var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15926;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15926","0","בקשה לביאור הפשט","13/12/11 22:30","יז כסלו","תשע"ב","22:30","שאינו יודע לשאול","תנו רבנן:
הבא לקבל דברי חבירות - צריך לקבל בפני ג' חבירים,
ואפילו תלמיד חכם - צריך לקבל בפני שלשה חבירים,
זקן ויושב בישיבה - אינו צריך לקבל בפני שלשה חבירים שכבר קיבל עליו משעה שישב.


לכאורה כוונת הברייתא היא שיש 3 סוגים שונים של אנשים שאם הם באים לקבל דברי חבירות אז דינם כמבואר בברייתא.
שלושת האנשים הם:
(1) אדם רגיל.
(2) תלמיד חכם.
(3) זקן ויושב בישיבה.

הברייתא אומרת שזקן ויושב בישיבה לא צריך לקבל כי הוא כבר קיבל עליו משעה שישב.

השאלות שלי הן:
(1) אם כן, מדוע הוא בא כעת לקבל דברי חבירות, אם הוא כבר קיבל על עצמו?
(2) משמע מהברייתא שהוא לא צריך לקבל בפני שלשה חבירים, אך כן צריך לקבל בפני פורום אחר (חבר אחד?). ושאלתי היא - מדוע? והרי הוא כבר קיבל עליו משעה שישב?","48","","4520","True","True","False","","1637","84.228.204.77","0","0","בכורות|ל ע"ב",""),new Message("15945","15926","קבלתו של זקן","15/12/11 01:43","יט כסלו","תשע"ב","01:43","המכריע","אין כוונת הברייתא שצריך בפורום אחר אלא שאין צריך כלל לקבל. וכך לשון הרמב"ם (בפ"י ממטמאי משכב) אינו צריך לקבל. ואנחנו פוסקים כך גם לגבי תלמידי חכמים. ומשעה שישב הכוונה שהתיישבותו היא עצמה קבלה וא"צ קבלה אחרת. ולא קבלה רשמית היא זו בפני ג'.","199","","4518","True","True","False","","156","212.179.87.180","0","15926","בכורות|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);