var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15894;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15894","0","מומחה לב"ד לעומת מומחה לרבים","12/12/11 08:12","טז כסלו","תשע"ב","08:12","שאינו יודע לשאול","מתני' דן את הדין זיכה את החייב וחייב את הזכאי טימא את הטהור וטיהר את הטמא מה שעשה עשוי וישלם מביתו ואם היה מומחה לב''ד פטור מלשלם:

בסוגיה בסנהדרין כבר שאלתי על ההבדל בין גירסת הגמרא ("מומחה לרבים") לבין הגהות הב"ח ("מומחה לב"ד"), וקיבלתי על כך תשובה טובה.

אך כעת כאן שאלתי היא כך:
מדוע המשנה אצלנו נקטה "מומחה לב"ד" ומה ראה הרא"ש (כמובא במסורת הש"ס אות ג) לנקוט "מומחה לרבים"?","48","","4527","True","True","False","","1343","77.127.236.191","0","0","בכורות|כח ע"ב",""),new Message("15959","15894","דברי המאירי","15/12/11 15:08","יט כסלו","תשע"ב","15:08","דוד כוכב","לדברי המאירי הנ"ל צריך לגרוס מומחה לבית דין בדוקא, שהוא זה שקיבל רשות הרמנא דמלכא או מהציבור, ויש בידו כח להפקיע ממון גם שלא בדין תורה.
כך גם הגירסא במשניות ובמדרש תנאים ובכתה"י ככל שראיתי.

אמנם גם ברמב"ן הנוסחא בהלכות בכורות פרק ד דף לו ע"א "ואם היה מומחה לרבים".","125","","4524","True","True","False","","97","31.44.132.104","0","15894","בכורות|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);