var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15418;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15418","0","בביאור שיטת ריש לקיש אליבא דרב מרדכי","18/11/11 09:32","כא חשון","תשע"ב","09:32","שיננא","אמר ליה רב מרדכי לרב אשי
אתון הכי מתניתו לה אנן איפכא מתנינן לה
רבי יוחנן אמר לא קדשו בכורות במדבר וריש לקיש אמר קדשו בכורות במדבר
אמר ליה ואפכית נמי תיובתא ואפכיתו לה להא דרבי אלעזר
א''ל לא קדשו (להו) לא הוצרכו ליקדש
אי הכי היינו דידן קמ''ל חייב אדם לומר בלשון רבו


[רש"י - א''ל. האי דלא קדשו דקאמר ר' יוחנן היינו דלא הוצרכו לקדש אם רוצה להקריבן אינו צריך להקדישן כשאר בהמות חולין שהרי הן קדושין היו משעה שנולדו דהיינו נמי כדלעיל דלר' יוחנן קדשו בכורות במדבר:]

איך מבוארת דעת ריש לקיש לפי רב מרדכי?
הרי רב מרדכי מיישב את דעת ר' יוחנן שהיא כמו "דידן"
אבל לא מובן מהי דעת ריש לקיש למסקנה לפי שיטתו.","146","","4549","True","True","False","","987","77.126.230.115","0","0","בכורות|ה ע"א",""),new Message("15488","15418","גם ריש לקיש כמו דידן","21/11/11 14:36","כד חשון","תשע"ב","14:36","המכריע","והא דאמר קדשו היינו צריכין ליקדש, דבבכורה אינן קדושות, וממילא אתיביה ר' יוחנן שתי קושיות והוא אותיב קושיא אחת הכל כמו לדידן, ולכן אמרינן דרק משום חייב לומר בלשון רבו נקט לה, ואילו היה נפ"מ בכוונת ריש לקיש הרי יש כאן יותר מלשון רבו בעלמא.","199","","4546","True","True","False","","146","212.179.87.180","0","15418","בכורות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);