var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15335;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15335","0","שלחה וחזרה","15/11/11 17:12","יח חשון","תשע"ב","17:12","המכריע","א. אין עשה דוחה ל"ת ועשה. קצ"ב אם זה בגדרי דחייה רגילים, א"כ הרי ולקח למיטהר אין זה עשה גמור רק הכשר מצוה. וגם בדרך כלל אפשר לקיים שניהם שיקח ממקום אחר, או ע"י שילוח.

ב. דעבר ושקלה לאם וכו'. מוכח דאפשר לשלח על ידי שנוטלה בידיו וזורקה. ומה שכ' בפוסקים הדרכה איך לשלח ע"י מקל הוא משום דכשמתקרב הרי היא בורחת ולא באופן של שילוח, אבל אם יכול לתופסה בידיו ולשלחה שפיר דמי. וכן בסמוך נטלה ע"מ לשלח, וכן בעמ' ב' לגבי תלש כנפיה ושילחה שתלך ברגליה מוכח כן.

ג. קיימו ולא קיימו. כלולה כאן עוד נקודה שבלעדיה אין הבנה לסוגייתנו, והיא שלמ"ד קיימו הלאו עבר מיד, אבל למ"ד ביטלו עבירת הלאו נגמרת רק בביטול העשה ואכמ"ל, ולכן למ"ד ביטלו אמרינן דאכתי לא עבר על הלאו. ואין זה מחוייב מתוך המחלוקת הבסיסית, דהיה יכול להיות דלמ"ד קיימו יש לו זמן לקיום העשה רק תוכ"ד אבל עד אז לא עבר על הלאו, וזו נקודה בפני עצמה שכלולה במחלוקתם והענין בזה מבואר בסוגיא במכות.","199","","4552","True","True","False","","898","212.179.87.180","0","0","חולין|קמא ע"א",""),new Message("15358","15335","מעשה רב","16/11/11 08:12","יט חשון","תשע"ב","08:12","המכריע","לאות ב. שמעתי שהרב אלישיב מרבה בשילוח הקן (והארכת ימים...) והוא נוהג לתפוס האם בידו ולשלחה. מענין איך הוא נוהג למעשה לענין הברכה שנחלקו הפוסקים אם לברך.","199","","4551","True","True","False","","123","212.179.87.180","0","15335","חולין|קמא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);