var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15170;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15170","0","זיהוי הזרוע והלחיים","08/11/11 21:02","יא חשון","תשע"ב","21:02","המכריע","א. וכנגדו ברגל שוק. לאלו הסוברים דשוק באשה ערוה היינו החלק התחתון של הרגל, א"כ לכאורה לשון חכמים בזה שונה מלישנא דקרא דקרי שוק לחלק העליון (או האמצעי לר' יהודה).

ב. אי זהו לחי. וברש"י עם הלשון. ייתכן שהוסיף זאת רש"י כדי לבאר עובדא דרבא לעיל קלג. דביקש המתנות מן השמש משום דבעי לישנא.

ג. צמר שבראש כבשים, לכאורה היינו במקום הלחיים ולא בכל הראש.","199","","4555","True","True","False","","750","212.179.87.180","0","0","חולין|קלד ע"ב",""),new Message("15176","15170","פינת תחביבו של המכריע","09/11/11 01:09","יב חשון","תשע"ב","01:09","איתן","אגב הלשון, שהזכיר הרב המכריע, שרבא ביקש מהמלצר שייתן לו כדי לאכול לשון בחרדל - זה בדיוק פרשת השבוע (לפי הגמ' בבבא מציעא) "שהאכילן - אברהם את המלאכים - שלוש לשונות בחרדל".

וביום ששי שעבר היה דף קלא, בו נחלקו ר"ע וראב"ע אם מעשר ראשון אפשר לתת אף לכהן. וזה מעניין הפרשה דאז, פרשת לך לך, "ויתן לו - אברהם למלכיצדק - מעשר מכל" רש"י: "לפי שהיה כהן".","123","","4554","True","True","False","","225","95.86.110.134","0","15170","חולין|קלד ע"ב",""),new Message("15180","15170","א. "לאלו הסוברים..." - וכי יש חולקים?","09/11/11 01:44","יב חשון","תשע"ב","01:44","דוד כוכב","מבורר בחוברת פה שאין החולק על כך ששוק הוא החלק התחתון של הרגל.

באשר להסבר זה שבענין השוק - לשון תורה לעצמה ולשון חכמים לעצמן, כך כתב להדיא התוספות ישנים יומא דף עא ע"ב (לבעל הסמ"ג, נדפס על הדף בש"ס וילנא) בהתייחסו לדף דידן.
ושם בחוברת בפרק טו הבאתי ראיה לדעת תוספות במנחות דף לז ע"א (לרבינו שמשון משנץ) החולק על התו"י, והסובר שהחילוק אינו בין לשון תורה ללשון חכמים אלא בין אדם לבהמה. גם האחרונים, רעק"א החת"ס החזו"א ועוד, הביאו את דברי התוספות במנחות.","125","","4554","True","True","False","","119","95.86.83.178","0","15170","חולין|קלד ע"ב",""),new Message("15183","15180","יישר כח","09/11/11 01:51","יב חשון","תשע"ב","01:51","המכריע","פעם ריכזתי רשימה גדולה של לשון תורה וחכמים בל"נ אוסיפנה.

דוקא בגלל החוברת התרשמתי שיש חולקים...","199","","4554","True","True","False","","132","212.179.87.180","0","15170","חולין|קלד ע"ב",""),new Message("15186","15183","מי החולקים","09/11/11 02:13","יב חשון","תשע"ב","02:13","דוד כוכב","להוציא מעתיקי דעת אחרת, שחזרה בה בעצמה.","125","","4554","True","True","False","","78","95.86.83.178","0","15170","חולין|קלד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);