var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15133;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15133","0","שותפות גוי וכהן במתנות","07/11/11 00:55","י חשון","תשע"ב","00:55","המכריע","א. אין אמונה בגויים. רש"י פירש אין רגילין להאמין. כנראה מפני שאין רגילין הישראל להאמין בגויים שיניחו לתלמוד בלי לצנזרו לכן פירש כך רש"י אבל האמת שאין בהם אמונה בעצם ולא רק שאין רגילין.

ב. ועורות קדשים. והק' התוס' דהיו מפשיטין בעזרה מפני אימורים. והיינו דהיה קשה לתוס' דהעור עצמו נהנה ממנו גם בגבולין וע"כ משום ההפשט שאז מקבלו הוא בירושלים ואהא קשיא להו דע"כ מופשט ומתקבל בעזרה. וקצ"ב מה שכתבו מפני האימורין הלא אפשר לנתח ולהוציא האימורין ועדיין חלק מהבשר דבוק לעור ויוציאוהו לירושלים כדין קדשים קלים ויגמרו הפשטתו ויינתנו שם לכהן. ויל"ע. וגם מה שהביא המסוה"ש מרש"י ב"ק וכעי"ז בפסחים, דמשום דלא נפסל ביוצא, א"כ ליחשב ליה בגבולין דהא לא נפסל גם ביציאה חוץ לירושלים.

ג. הלוקח גז צאנו. היינו במחובר. והטעם לזה פירשו רש"י בדף קלה. בסוף המשנה","199","","4557","True","True","False","","873","212.179.87.180","0","0","חולין|קלג ע"ב",""),new Message("15134","15133","הערות להערות:","07/11/11 09:23","י חשון","תשע"ב","09:23","Almuaddib","להערה א:

מדוע אתה מעמיס על רש"י דברים אחרים? רש"י לא הכיר צנזורה של גוים על כתבי יהודים, ומדוע שיסתיר את שהוא חושב? והרי מצאנו בפירושו דברים חמורים בהרבה!
אלא שפירושו של רש"י מתאים לכתוב שם, ולא כדבריך. אין רגילים לסמוך על גויים ליד הקופה הרושמת, ולכן ברור כי אם הגוי יושב שם - הוא שותף בכסף.

להערה ג:

הלוקח גז צאנו במחובר - משום שאחרת מדובר במי שקונה צמר, ואין שום הו"א לחייב קונה צמר ב"ראשית הגז", כשם שלא מחייבים את מי שקנה נקניקיות במתנות כהונה - זה לא קשור.","107","","4557","True","True","False","","144","81.218.141.168","0","15133","חולין|קלג ע"ב",""),new Message("15141","15134","המממ","07/11/11 14:47","י חשון","תשע"ב","14:47","המכריע","תודה על תשומת הלב.

הלשון אין אמונה בגויים משמעותו לדעתי לא אין רגילים להאמין אלא אין בהם אימון, כלומר לא ניתן להאמין בהם, הם אכן רמאים אשר פיהם דיבר שוא וימינם ימין שקר, ולא רק חשדנות יתירה של ישראלים שנו כאן. ולכן סברתי שרש"י נשמר שלא להרגיז את הדוב מפני דרכי שלום, אין כוונתי לצנזורה חיצונית, אלא לצנזורה פנימית מפני פחד הגויים. כשמישהו ילשין להם על הנאמר בתלמוד ואין סיבה לחשוב שרש"י לא ינקוט זהירות בתקופות החשוכות ההן.

לגבי גז, אכן הלוקח גיזה גזוזה אין חיוב, אבל הלוקח נקניקיה העשויה מלחיים זרוע וקיבה שעוד לא ניתנו לכהן חייב לתיתה לכהן. אבל לוקח מתנות לאחר שחיטה מכהן, כבר נתקיימה בהן נתינה. וההערה היתה למעשה הפוכה, ברור שמיירי שם בלוקח מחובר, אבל מדוע לוקח מתנות מחיים והשאר נשאר אצל הכהן המוכר חייב הלוקח ליתן את המתנות (כיון שבזמן השחיטה הקובעת היה זה שלו ולא של הכהן) ואילו לוקח גז במחובר נפטר (למרות שברגע מעשה הגיזה היה זה כבר שלו ולא של הגוי), כל זה מבואר ברש"י כאן (קלג: למטה) והטעם הוסיף רש"י במשנה להלן קלה דהפטור בראשית הגז הוא מדין גז צאנך ולא עכו"ם, וזה מיעוט בצאן, שאע"פ שהגז של הישראל עם זאת מכיון שהצאן של הגוי, פטור.

הארכתי מכיון שקודם לא ביארתי מספיק את כוונתי. כעת כוונתי מובנת ואתה מוזמן לחלוק.","199","","4557","True","True","False","","181","85.130.221.217","0","15133","חולין|קלג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);