var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14975;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14975","0","קושי בפשט הגמרא","28/10/11 08:34","ל תשרי","תשע"ב","08:34","שאינו יודע לשאול","היו עליו:
אמר בר פדא לא שנו אלא מאחריו אבל מלפניו יש נוגע וחוזר ונוגע
ורבי יוחנן אמר אין נוגע וחוזר ונוגע
ואזדא רבי יוחנן לטעמיה דאמר רבי יוחנן רבי ישמעאל ורבי דוסא בן הרכינס אמרו דבר אחד רבי ישמעאל הא דאמרן רבי דוסא בן הרכינס דתנן כל המטמאין באהל שנחלקו והכניסן לתוך הבית ר' דוסא בן הרכינס מטהר וחכמים מטמאים לאו אמר רבי דוסא בן הרכינס התם אין מאהיל וחוזר ומאהיל הכא נמי אין נוגע וחוזר ונוגע

ומדרבי דוסא בן הרכינס כרבי ישמעאל רבנן כרבי עקיבא והא ר' עקיבא טהורי קא מטהר עד כאן לא קא מטהר רבי עקיבא אלא בעור אבל בעלמא מטמא כדקתני סיפא ומודה רבי עקיבא בב' חצאי זיתים שתחבן בקיסם והסיטן שהוא טמא ומפני מה ר''ע מטהר בעור מפני שהעור מבטלן

במשנה שלנו - נחלקו ר' ישמעאל ורבי עקיבא.
במשנה באהלות - נחלקו ר' דוסא בן הרכינס וחכמים.

לשיטת ר' יוחנן - יוצא שרבי ישמעאל (מהמשנה שלנו) סובר כמו ר' דוסא בן הרכינס (מהמשנה באהלות).

כתוצאה מכך - הגמרא מסיקה (ולכן מקשה!) שחכמים ממשנת אהלות סוברים כמו רבי עקיבא שבמשנה שלנו.
מדוע זה הכרחי בכלל?
בפשטות אלו תנאים שונים לחלוטין?","48","","4569","True","True","False","","947","77.126.126.115","0","0","חולין|קכד ע"ב",""),new Message("14978","14975","אולי ניתן לתרץ כך:","28/10/11 09:40","ל תשרי","תשע"ב","09:40","הראל","שני תירוצים שחשבתי עליהם:

(1) אפושי בפלוגתא לא מפשינן, ולכן לגמרא נוח להסיק שיש 2 דעת ולא 3 דעות.

(2) בדרכו של התוס' בבא מציעא כא ע"א - הדברים רק הוצגו כביכול כקושיה ותירוץ, אך בעצם הגמרא רצתה מראש לבאר את שיטתו של ר"ע ע"פ המובא בתירוץ, והציגה זאת כקושיה ותירוץ. הווה אומר: המקשן כבר ידע את התירוץ מראש.

הנה התוס':
וכמה א''ר יצחק קב בארבע אמות. צריך לומר דרבי יצחק גופיה בעי וכמה דאי גמרא בעי מאי בעי וכמה לוקי דרך נפילה ואפילו טובא כדפריך גמ' בתר הכי אלא מדברי רבי יצחק הוא ורבי יצחק לא בעי לאוקמי דרך נפילה ואפילו טובא משום דסבר כאביי דיאוש שלא מדעת לא הוי יאוש אלא מוקי לה במכנשתא דבי דרי שהניחם שם מדעת וכה''ג איכא בפירקין (דף ל:) דבעי ולעולם אמר רב יהודה כו' דצריך לומר דרב יהודה אמר ולעולם וכן בפרק לא יחפור (ב''ב דף כב: ושם ד''ה וכמה) גבי מרחיקין מן החלונות דקאמר וכמה אמר רב ייבא כמלוא רוחב חלון:","46","","4569","True","True","False","","297","77.126.126.115","0","14975","חולין|קכד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);