var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14966;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14966","0","חיבור העור בזמן ההפשט.","27/10/11 23:59","כט תשרי","תשע"ב","23:59","המכריע","א. לשטיח כדי אחיזה. ראיתי מפרשים דלשטיח בעינן עור מתוח ללא כפלים ולכן מותח בזמן ההפשט וצריך לאחיזה משא"כ לחמת משאירין העור בכפליו. אמנם מרש"י משמע דלשטיח חותכין לכל אורכו ומפשיטין עד שנעשה עור שטוח, ולחמת משאירין אותו מחובר עגול סביב וזהו הכפל המדובר, וממילא אין אוחזין כל כך.

ובהא דכדי אחיזה לא הוברר במתני' שפיר אם כשיש יותר מכדי אחיזה מופשט שוב טהור כל העור המופשט או דרק העודף על כדי אחיזה טהור. ובגמרא מוכח דכל המופשט טהור, מלבד הטפח הקרוב לבשר דפליגי בו אי נחשב יד.

ב. כל טפח הסמוך קרי כנגד בשר. וזה חידוש דכנגד בשר הוי שומר והסמוך להאי מ"ד דמטמא הוא מדין יד.

ג. צ"ב מהו טפח כפול. ומה זה שכתב רש"י יש טפח ששיעורו כפול.

ד. אבל עור חלים וכו' מתיב ר' ירמיה המפשיט בבהמה. לכ' צ"ב מאי שיאטיה דמפשיט לעור שנקרע. בעור שנקרע ס"ל לר"ל דהחלק שנשאר הוא חזק ועל ידי תפירת הקרע יחזור לקדמותו, וכאן מיירי על מפשיט עור מהבהמה דיותר מכדי אחיזה המופשט כבר לא קשור לעור. ואה"נ דיש לכוון זה בתירוץ דעושה ניפול והיינו כיון דאין דרך להחזירו כדפירש"י אבל מאי ס"ד כלל לדמות. ועוד דהתירוץ מתייחס רק לחלק הזה המופשט דלא יחזור אבל מה שמחובר לבשר עדיין מדמה, ולכן ממשיך ושואל מעור הצוואר, וזה תמוה מה ענין חיבור עור לבשר לחיבור חלק העור זה לזה.

ה. בשומר העשוי לינתק, יל"ע בכוונת אביי בתירוצו ואכמ"ל, ועכ"פ משמע ברש"י דלפי זה לריוחב"נ אף הנוגע בו כנגד הבשר אינו נטמא ומטמא, ודוק.","199","","4568","True","True","False","","854","212.179.87.180","0","0","חולין|קכג ע"א",""),new Message("14969","14966","מעלון מראי מקומות","28/10/11 01:04","ל תשרי","תשע"ב","01:04","המכריע","לאות ב. הערת הרש"ש.
לאות ה. הערת מהרש"א על רש"י במשנה.","199","","4567","True","True","False","","119","212.179.87.180","0","14966","חולין|קכג ע"א",""),new Message("14991","14969","תוספת","30/10/11 00:58","ב חשון","תשע"ב","00:58","המכריע","ו. וגורר את הטפילה. ברש"י ואע"פ שהוא עומד טהור. נראה דזה ט"ס ושייך להלן לר' מאיר שאין צריך לגרור ועל זה קאמר אע"פ שהתנור עומד בכח הטפילה.","199","","4565","True","True","False","","114","212.179.87.180","0","14966","חולין|קכג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);