var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14965;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14965","0","עורותיהן כבשרן - המשך","27/10/11 23:58","כט תשרי","תשע"ב","23:58","המכריע","י. רב תני תנשמת. ונמצאו ד' שיטות בענין עורות השרצים. לרב חמשה דקרא תניינא כולן עורותיהן כבשרן, לת"ק רק ד', דהיינו כרב חוץ מתנשמת, לר' יהודה מוציא גם לטאה ונשארו ג', ולריו"ח בן נורי אין גם אחד שעורו כבשרו.

יא. ארבעה מילין לתפילה. כתב רש"י בית כנסת. אמנם בתוס' העתיקוהו על תפילה בעשרה, והיינו דבשביל מעלת בית כנסת לבד ללא מנין אין מחוייב לטרוח.

יב. לאחריו מיל. עי' פוסקים דיושב בביתו כלאחריו, דהיינו דהולך במיוחד לא חייבוהו במיל. ולפי זה כדאי לקחת בחשבון כשקונה דירה אםיש שטיבלך באיזור שתהא דרתו מיל, כדי שאם ייזכר מאוחר בלילה שלא התפלל ערבית, לא יהא מחוייב ללכת לשם, יוכל ללכת בלי להיות מחוייב ושכרו הרבה מאד.

יג. (קכג.) קרקפלין. עי' רש"י למכשפות. ולו"ד היה אפשר לומר להטיל חיתתן על האויבים או להראות גבורתן בנצחונותיהן.","199","","4572","True","True","False","","847","212.179.87.180","0","0","חולין|קכב ע"ב",""),new Message("14973","14965","יב. גדול המצווה ועושה יותר","28/10/11 03:06","ל תשרי","תשע"ב","03:06","דוד כוכב","יוכל ללכת ולהיות מחוייב ויהיה שכרו הרבה יותר.","125","","4571","True","True","False","","107","95.86.113.170","0","14965","חולין|קכב ע"ב",""),new Message("14989","14973","הבהרה","30/10/11 00:52","ב חשון","תשע"ב","00:52","המכריע","לא עלה על דעתי לומר ששכרו יותר. אמרתי ששכרו רב מאד. והכוונה שלצערינו לפעמים אדם מתעצל ומבטל תפילה בציבור ועונשו רב, ולכן אם יגור רחוק לא יהא מחוייב ולא ייענש כשיקל, ולעומת זאת תמיד הברירה בידו ללכת ולהרויח שכר.","199","","4569","True","True","False","","169","212.179.87.180","0","14965","חולין|קכב ע"ב",""),new Message("15001","14989","האם יש מי שכתב שהמבטל נענש?","30/10/11 03:32","ב חשון","תשע"ב","03:32","דוד כוכב","לא ראיתי להדיא מי שכתב שנענש על כך. מצאתי רק מי מרבני זמננו שכתב שאין נענשים.
לא מבעיא לדעת הערוך והרמב"ם, שמדובר בנט"י לתפילה.
בדברי רש"י לא מפורש שהוא חובה גמורה, שכתב "יטריח וילך שם כדי שיתפלל" ואפשר לפרש שביותר ממיל פטור אפילו לכתחילה. וכן במסכת ברכות דף ח ע"א: "אמר ריש לקיש: כל מי שיש לו בית הכנסת בעירו ואינו נכנס שם להתפלל - נקרא שכן רע". ומאן דעביד איסורא חמירא משכן רע.
הטור או"ח סימן צ כתב: "פירש"י עיקר לכן צריך להשתדל בכל כחו להתפלל עם הצבור".
אבל בספר אגרות משה או"ח חלק שני סימן כ"ז האריך 'להוכיח שהוא חיוב ממש, ואף שנאמר לשון ישתדל שלכאורה משמעו שהוא רק מעלה וחשיבות'.
והשו"ע העתיק גם את פירוש הרמב"ם באו"ח סימן צב, ד; וגם בקיצור את דברי הטור בסימן צ, טז: "צריך לחזור עד מיל, כדי להתפלל בי' ".
בערוך השולחן כתב "חייב".
והמשנה ברורה ס"ק נב כתב:
"על כן הדר בישוב תוך מיל למקום שמתפללין בעשרה צריך לילך בכל יום בבוקר להתפלל בעשרה אבל לא בערב כי א"צ לילך בלילה בדרך בשביל מנין וזה הסעיף הוא תוכחת מגולה לאותן האנשים שהם בעיר ומתעצלים לילך לבהכ"נ להתפלל מנחה ומעריב".","125","","4569","True","True","False","","142","212.76.102.17","0","14965","חולין|קכב ע"ב",""),new Message("15007","15001","הנמנע מעשיית מה ש"צריך", נענש","30/10/11 07:46","ב חשון","תשע"ב","07:46","המכריע","","199","","4569","False","True","False","","130","212.179.87.180","0","14965","חולין|קכב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);