var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14752;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14752","0","מי הוא "רבינו שלמה ברבי מאיר"?","18/10/11 17:59","כ תשרי","תשע"ב","17:59","שאינו יודע לשאול","רש"י:
הרי זו אסורה. ... כן מצאתי בנימוקי רבינו שלמה ברבי מאיר:","48","","4580","True","True","False","","1113","84.229.228.55","0","0","חולין|קטז ע"ב",""),new Message("14757","14752","לא עלי תלונותיכם","19/10/11 00:02","כא תשרי","תשע"ב","00:02","דוד כוכב","הרב שמעון הורוויץ במבוא למחזור ויטרי טוען שמדובר ברשב"ם נכד רש"י.","125","","4579","True","True","False","","210","31.44.141.121","0","14752","חולין|קטז ע"ב",""),new Message("14815","14752","האם אלו בכלל דברי רש"י?","23/10/11 09:11","כה תשרי","תשע"ב","09:11","Almuaddib",""
שו"ת הרי"ד סימן ג

וכל זה החילוק ששמתם בין החמיץ בין לא החמיץ והשויתם דברי המשנה והברייתא עם פסק ההלכה דמעמידין בקיבת כשירה שינקה מן הטריפה אינו נ"ל כלל כלל...

ולשון אחרונים הוא שסמכו על מאי דאמרינן בפרק אין מעמידין +ע"ז לה, א+ דפירשא בעלמא הוא, ולא היא דהא רש"י מתרץ לה שפיר בכל הבשר ומבאר דהוא חלב גמור ולא שם זה החילוק בין החמיץ ללא החמיץ אלא כל הקיבה חלב גמור הוא. וכך מצאתי בתשובות רבי' שלמה בר' שמעון ז"ל +גם בהמכריע כתוב: רבי שלמה ב"ר שמעון, אולם לא ידוע חכם בדורות ההם בשם זה, אכן בספר שבלי הלקט ח"ב (הסגלה, עמוד נו) מעתיק לשון המכריע לנכון: ר' שלמה ב"ר שמשון, והוא רבינו ששון /שמשון/ תלמידו של רבינו יעקב בר יקר, וחבירו של ר' יצחק הלוי רבותיו של רש"י (מבוא להראבי"ה עמוד תז), - לשון כל התשובה העתיק רש"י בפירושו חולין שם, וכל הראשונים אחריו העתיקו את זה בשם רש"י, ולפנינו ברש"י שם בסוף הדיבור כתוב: כן מצאתי בנימוקי רבינו שלמה ברבי מאיר, וצ"ל כמו שהוא לפנינו בשבלי הלקט, ובגמרא דפוס שונצינו ליתא סיום זה ברש"י שם+ שכתב על חלב הקיבה שנמלח בעורה, אני הייתי נוהג בה היתר עד הנה ובלבד שלא יתנו בה חלב אחר וטועה הייתי בכך שהייתי סבור מדאמרי' +ע"ז כט, ב+ גבי קיבת עולה כהן שדעתו (היה) [יפה] שורפה חיה ש"מ פירשא בעלמא הוא ולא מסתברא אלא חלב גמור הוא דתנן +כ"ה בהמכריע שם ובשבלי הלקט שם, ולפנינו ברש"י וכן הועתק הלשון בהרבה ראשונים: ולא מיתסרא, ולא היא חלב גמור הוא מדתנא במתניתין+ כשירה שינקה מן הטריפה קיבתה אסור' ש"מ חלב הוא, ותניא נמי לעיל קיבה שבשלה בחלבה אסורה וקיבה של עולה דשריא משום דלאו גופה הוא אלא שיניקתו מאמו והוה ליה כנוס במיעיה כנתון בקערה ומותר כדתנן (כשירה) [טריפה] שינקה מן הכשירה קיבתה מותרת מפני שכנוס במיעיה. "","107","","4575","True","True","False","","205","81.218.141.168","0","14752","חולין|קטז ע"ב",""),new Message("14773","14757","וקשה","20/10/11 22:36","כב תשרי","תשע"ב","22:36","דוד כוכב","א) שֵׁם הרשב"ם היה שמואל ולא שלמה.
ב) לשון רש"י: "כן מצאתי בנימוקי רבינו שלמה ברבי מאיר", ורש"י לא היה מכנה בתואר "רבינו" את נכדו, שהיה בן 25 בזמן מות רש"י.
ג) גם הניסוח: "מצאתי" אינו מתאים לכתבי נכדו.","125","","4578","True","True","False","","173","212.76.123.52","0","14752","חולין|קטז ע"ב",""),new Message("14777","14773","מי אמר שרש"י לא יכנה את נכדו רבנו?! ","21/10/11 14:21","כג תשרי","תשע"ב","14:21","דוד שפירא","","180","","4577","False","True","False","","226","95.86.115.166","0","14752","חולין|קטז ע"ב",""),new Message("14814","14773","אפשרות","23/10/11 09:08","כה תשרי","תשע"ב","09:08","עציוני","[אני מעלה אפשרות מסברא בלבד, ולא מידיעה]
במקרים רבים מצאנו הערות של מעתיקים ומדפיסים שהשתרבבו לתוך הפירוש. נראה הגיוני שגם כאן זהו המקרה, ורש"י אמנם לא יכנה את נכדו "רבינו", אך המעתיק שבא לאחר מכן הוסיף הערה, והוא כבר כן יכול לכנות כך את הנכד.","159","","4575","True","True","False","","269","132.70.40.183","0","14752","חולין|קטז ע"ב",""),new Message("14785","14777","מה כוונתך לספר?","22/10/11 18:33","כד תשרי","תשע"ב","18:33","דוד כוכב","שסבך ואביך ראשי הישיבות, מכנים אותך בתואר "רבינו" כיון שחסידים הם?","125","","4576","True","True","False","","132","95.86.113.170","0","14752","חולין|קטז ע"ב",""),new Message("14821","14815","מספר "בעלי התוספות"","23/10/11 11:17","כה תשרי","תשע"ב","11:17","המכריע","עמוד 59. היה ברור לו שזה לא מרש"י אלא העתקה יותר מאוחרת, והוא נוטה לייחס זאת לאח הרביעי הלא ידוע של האחים רשב"ם ריב"ם ור"ת שנקרא ר' שלמה בן ר' מאיר.
אמנם לכ' אישתמיטתיה המקורות שהביא כאן המורה הדגול.","199","","4575","True","True","False","","213","212.179.87.180","0","14752","חולין|קטז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);