var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14581;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14581","0","בסוגיא דנטילת ידים","11/10/11 03:17","יג תשרי","תשע"ב","03:17","המכריע","א. האכילו בשר חזיר. בגה"ש ומהר"ב מביאים את הב"י שדחה את ראיית הראבי"ה מסוגיין דמותר לסחור בדבר אסור, או דבאמת היה אסור למוכר, או דשעת השמד היה ונהגו בפרהסיא כנכרים, (במהר"ב כ' מחזיקים עצמם "לקיים", וט"ס הוא וצ"ל "נכרים"), או כמהרש"א דסחר רק במה שנזדמן לו.

שאלני יהודי א' שצריך לעבור השתלת מסתם ומציעים לו או מפלסטיק, או משל חזיר (שאז זה מאריך ימים) ושאלתו (מלבד הצדדים הרגשיים) האם הוא בכלל האיסור לסחור בדבר טמא.

ב. הוציאו אשה מבעלה, רש"י שולח ליומא, והרוצה יוכל לראותו כאן ברבינו גרשום.

ג. ברש"י חזיר אית ביה תרתי, ר"ל דע"כ הוא גם נבילה.

ד. חמי האור. ידועה המליצה (המובנת בעיקר לדוברי אידיש) שחזקיה (יא=כן) ורבי יוחנן (ניין=לא) וברוב מחלוקתם חזקיה אומר את הכן, כגון היזק שאינו ניכר חזקיה אמר שמיה היזק, וכן הרבה, וכן בסמוך גבי טבילת ידים בבת בירתא דחמי טבריא, אבל מחלוקת זו יוצאת מן הכלל הזה...

ה. רבא אמר מצוה לשמוע דברי ר"א בן ערך. רש"י פותח דאורייתא ומסיים (בד:ה אלא ה"ק) דאסמכתא בעלמא היא. מסתבר דכוונת רש"י בתחילת דבריו דמצוה לשמוע את הרמז בתורה שהוסיף ראב"ע. וכעין שכ' תוס'.","199","","4584","True","True","False","","894","212.179.87.180","0","0","חולין|קו ע"א",""),new Message("14590","14581","שעתיד לחזור להיות מותר","11/10/11 14:53","יג תשרי","תשע"ב","14:53","דוד כוכב","אין איסור מסחר בנזדמן. גם אין איסור בקנית עורות בע"ח טמא, כגון תחש למ"ד שהוא טמא, וזנבות שועלים.
ואסור לערב רגשות בשאלות פיקוח נפש.","125","","4584","True","True","False","","134","95.86.80.214","0","14581","חולין|קו ע"א",""),new Message("14595","14590","התירו פרושים את הדבר","11/10/11 18:05","יג תשרי","תשע"ב","18:05","המכריע","לקנות מסתם זה לא נזדמן.
מסתם זה לא עור.
אין לערב רגשות, לכן הם הוכנסו למחיצת הסוגריים.
ומסתם פלסטיק מונע כעת את סכנת הנפש באותה מידה.

אכן שאלתי בשליחות השואל את הגאון ר' נסים קרליץ שליט"א (בלי להיכנס כאן לפרטים), והתשובה היתה לקחת את של החזיר.","199","","4584","True","True","False","","193","212.179.87.180","0","14581","חולין|קו ע"א",""),new Message("14603","14595","מונע כעת","11/10/11 20:29","יג תשרי","תשע"ב","20:29","דוד כוכב","גם סכנת נפשות לאחר זמן היא סכנת נפשות.
אבל כיון שהשאלה לא היתה דחופה, נראה שאין בזה חשש משום "תני: הזריז משובח, והנשאל מגונה, והשואל הרי זה שופך דמים" (ירושלמי מסכת יומא פרק ח הלכה ה).","125","","4584","True","True","False","","145","212.76.117.120","0","14581","חולין|קו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);