var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14377;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14377","0","נתן הוא ואמרה היא","05/10/11 19:19","ז תשרי","תשע"ב","19:19","בעל שאילתא","מהי ההלכה למסקנה האם נתן הוא ואמרה היא מקודשת או אינה מקודשת נראה שלפי הרמב"ם מקודשת בספק, עיינתי בחידושי הגרנ"ט והוא מביא שם רשב"א שאומר שהספק כאן זה האם יש כאן עדות או לא ז"א האם כוונתו היא לקדשה או שאינו רוצה לקדשה ופשוט אינו מוחה? בברכת התורה גמר חתימה טובה","239","","4590","True","True","False","","1119","84.109.255.89","0","0","קידושין|ה ע"ב",""),new Message("14382","14377","[ללא נושא]","05/10/11 20:57","ז תשרי","תשע"ב","20:57","הודו_כי_טוב","כשאמר הרי מקודשת ושתקה - מקודשת
אז למה הפוך לא ?","207","","4590","True","True","False","","155","46.117.14.249","0","14377","קידושין|ה ע"ב",""),new Message("14389","14377"," ברוך הבא ","05/10/11 23:15","ז תשרי","תשע"ב","23:15","דוד כוכב","זהו דין הגמרא, במסכת קידושין דף ה ע"ב:
"ואי בעית אימא... נתן הוא ואמרה היא - ספיקא היא וחיישינן מדרבנן".
וכך - כלישנא בתרא, פסקו הרמב"ם והשו"ע.

הסבר חידושי הרשב"א שם:
הכי פירושו: דכי יקח משמע שכל הלקוחין דהיינו נתינה ואמירה תלוין בו, וכשאמרה היא הו"ל כי תקיח את עצמה".","125","","4590","True","True","False","","124","95.86.81.153","0","14377","קידושין|ה ע"ב",""),new Message("14410","14377","באיזה עמוד בגרנ"ט ראית זה?","06/10/11 17:09","ח תשרי","תשע"ב","17:09","אוריאל","","218","","4589","False","True","False","","110","85.130.216.84","0","14377","קידושין|ה ע"ב",""),new Message("14384","14382","כי לא האישה אמורה לקדש אלה הבעל","05/10/11 21:22","ז תשרי","תשע"ב","21:22","אוריאל","","218","","4590","False","True","False","","92","85.130.216.84","0","14377","קידושין|ה ע"ב",""),new Message("14386","14382","אוריאל צודק","05/10/11 22:50","ז תשרי","תשע"ב","22:50","בעל שאילתא","הרי האשה היא לא זאת שמקדשת זה א' וב' זה בדיוק מה שאנו מנסים להוכיח כאן ("נתיבות" מדוע צריך שלוחו כמותו בגירושין וקידושין) שבגלל שבמקרה של נתן הוא ואמרה היא יש אומרים שאינה מקודשת למה כי אין כאן את מעשה אמירת הבעל וזה בדיוק מה שאנו מנסים להוכיח ("נתיבות") שמה שהבעל אומר הרי את מקודשת לי זהלא כדי להזכיר לה את זה שהטבעת אינה מתנה עובדה שהיא אומרת בעצמה הרי אני מתקדשת וכ'ו אלא שאמירה זו היא ממש חלק מהקידושין ולכן אם לא אמר אותה הבעל אינה מקודשת","239","","4590","True","True","False","","128","84.109.255.89","0","14377","קידושין|ה ע"ב",""),new Message("14409","14389","תודה רבה","06/10/11 16:48","ח תשרי","תשע"ב","16:48","בעל שאילתא","","239","","4589","False","True","False","","89","84.109.255.89","0","14377","קידושין|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);