var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14367;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14367","0","משום דם או משום חלב","05/10/11 08:39","ז תשרי","תשע"ב","08:39","מתפעל",""אמר אביי ואיתימא רב יהודה: חמשא חוטי הוו, תלתא משום תרבא ותרין משום דמא. דטחלי ודכפלי ודכוליתא משום תרבא, דידא ודלועא משום דמא. למאי נפקא מינה? הני דמשום דמא אי מחתך להו ומלח להו שפיר דמי ".

למה לא לומר נפקא מינא הרבה יותר פשוטה,
לענין התראה, האם להתרות משום דם או משום חלב.","148","","4593","True","True","False","","862","94.188.248.70","0","0","חולין|צג ע"א",""),new Message("14390","14367","זו אכן נפקא מינה הרבה יותר פשוטה","06/10/11 00:43","ח תשרי","תשע"ב","00:43","דוד כוכב","והיא היתה מוזכרת בלית נפקא מינה אחרת.
הגמרא הזכירה נפקא מינה הרבה יותר חשובה ועיקרית, אם הם בכלל מותרים באכילה, כגון במליחה. או בצליה.","125","","4592","True","True","False","","91","95.86.81.153","0","14367","חולין|צג ע"א",""),new Message("14394","14390","למה לדעתך זו נ"מ יותר חשובה?","06/10/11 08:18","ח תשרי","תשע"ב","08:18","מתפעל","","148","","4592","False","True","False","","153","94.188.248.70","0","14367","חולין|צג ע"א",""),new Message("14396","14394","כי זה לכתחילה","06/10/11 08:55","ח תשרי","תשע"ב","08:55","עציוני","תמיד עדיף להזכיר נפמ"נ שנוגעת ל"מה צריך לעשות" ולא כזאת שמתייחסת למי שעובר עבירה ונוהג שלא כדין.","159","","4592","True","True","False","","198","132.70.40.183","0","14367","חולין|צג ע"א",""),new Message("14398","14396","מסכים - ומצד שני","06/10/11 12:06","ח תשרי","תשע"ב","12:06","מתפעל","כידוע על מצות עשה מבזבז רק עד חומש ואילו על לא תעשה כל ממונו.

אם נדמה את זה לכאן, שלא לעבור על דם וחלב חשוב יותר מאשר לאכול שזה בכלל רשות.","148","","4592","True","True","False","","161","94.188.248.70","0","14367","חולין|צג ע"א",""),new Message("14400","14398","נכון, אבל לא קשור","06/10/11 12:12","ח תשרי","תשע"ב","12:12","עציוני","מבלי להיכנס לדיון על חשיבות עשה מול ל"ת (עשה דוחה ל"ת מחד, ומאידך כפי שציינת החיוב להוציא ממון הוא נמוך יותר בעשה), גם אם נניח שחשוב יותר לא לעבור על לאו מאשר לקיים עשה, כאן הנפמ"נ שהצעת היא לא האם ומתי עובר - מדובר על דבר שהוא בודאי אסור. השאלה אם נוכל לחייב אותו ע"י התראה מהשם המדוייק של האיסור היא כבר משנית ופחות חשובה מהשאל האיך להכשיר את הבהמה לאכילה. ("חשיבות" כאן לאו דווקא במשמעות ערכית - זה פשוט יותר משמעותי ורלוונטי לחיי האדם הרגיל)","159","","4592","True","True","False","","295","132.70.40.183","0","14367","חולין|צג ע"א",""),new Message("14401","14398","עשה או לא תעשה, מה חשוב יותר?","06/10/11 12:16","ח תשרי","תשע"ב","12:16","דוד כוכב","בדיוק בכך עוסק רבי מנשה הקטן באשכול המקביל בשו"ת משנה הלכות חלק טז סימן יד, והרי לשונו:

עוד מסתפק ליה שם איזה מדה טובה מרובה אם מ"ע שבל"ת אין לו שכר רק בשב ואל תעשה שנזהר ולא עבר אינו אלא ניצול מדינה של גיהנם ובמ"ע זוכה לחיי העולם הבא בקיימם וגם במ"ע אפשר שיקיים מ"ע אחת יוכללו בה הרבה לאוין שעשה וזה בקיום מ"ע של תשובה אשר עיקר עזיבת החטא בלב וגם בוידוי פה ונמצאו הרבה לאוין שעבר נעשו לו כזכיות. ושוב דחה לו השכל אדרבה מצות ל"ת מרובה ממדת מ"ע לפמ"ש במדרש חביבין ישראל יותר ממה"ש שאומרים שירה בכל רגע והם פ"א ביום וא"ל פ"א בשבוע וכו' והכוונה כי ישראל בכל עת עובדין את ה' במ"ע ואם מקיים ל"ת כאילו קיים מ"ע כמ"ש דהמע"ה אף לא פעלו עולה בדרכיו הלכו (ועיין בעל העקרים במאמר ג'), ומעתה חלק הל"ת מדה מרובה יותר ממ"ע שבשוא"ת מקיים מצות בוראו בכל רגע, משא"כ במ"ע אין לו שכר כ"א בקום ועשה, ע"ש. ","125","","4592","True","True","False","","96","95.86.81.153","0","14367","חולין|צג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);