var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14349;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14349","0","עוד בענייני נתינת טעם (חלק ג)","04/10/11 12:13","ו תשרי","תשע"ב","12:13","המכריע","א. בסוף העמוד, אלא במאי לאו בששים. לכאורה מנין להש"ס לומר כך, הא שפיר יש לומר כפשוטו דאין לזה שיעור כלל אלא נתינת טעם, שכל שאין הרגשת טעם הרי זה מותר, כמו שבאמת כך הדין בכל מין בשאינו מינו דהיתירא או כשיש קפילא ארמאה, דלא שמענו שיש מינימום מסויים כדי לבטל. ועי' היטב בתוס' שתירוצו (על שאלה אחרת) לכאורה מיישב גם את זה, שלגמרא היתה משמעות שיש כאן איזה שיעור.

ב. רבי אמי משדר להו. רש"י כתב שלא מחי. לכאורה בגמרא מפורש שלא רק שלא מחה אלא הוא היה שולח. (וכבר העירו דזו הנהגה שצריכה עיון, איך מותר למורה הוראה שסובר שאסור לשלוח למורה שיתיר).

ג. לפסקי רש"י. והלכתא אין בגידין בנותן טעם. פסק רש"י דהיינו בו, אבל בשמנו איכא.","199","","4591","True","True","False","","871","212.179.87.180","0","0","חולין|צט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);