var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14334;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14334","0","גוזמא בעלמא","03/10/11 14:55","ה תשרי","תשע"ב","14:55","מתפעל",""אמר ר' יצחק בר נחמני אמר שמואל בשלשה מקומות דברו חכמים לשון הואי אלו הן תפוח גפן ופרוכת".

חיפוש מהיר בתלמוד מוצא עוד כמה מקומות וקשה למה לא התווספו לרשימה של ר' יצחק בר נחמני.

א: ב"מ ל"ח ע"א רוצה אדם בקב שלו מתשעה קבין של חברו. גוזמא בעלמא.
ב: ערכין י"א ע"א מגריפה שבמקדש מוציאה אלף מיני זמר - גוזמא בעלמא.

יש עוד אבל אלו בולטים ודומים מאד לכאן.

אגב, וסימנך לשלושת המנויים כגוזמא: גפ"ת (כמו ראשי התיבות גמרא פירוש ותוספות).

אולי אולי ניתן לומר שבכולם המספר הגדול הוא 300 ובאחרים המספר שונה אבל לכאורה מה איכפת לי המספר הזה בדוקא?

עוד חשבתי אולי לומר בדרך אפשר, רש"י והתוספות מבארים למה לא נקט מזרק של זהב, כי סבר שזו לא גוזמא אלא שבאמת השקו בשל זהב. ואולי ניתן לומר ביאור אחר, שענין הגוזמא הוא דוקא כשמדברים על כמות, הגזמה כמותית אבל לגבי סוג הכלי, אם של חרס או זהב, לא מתאים התואר גוזמא כי זה פשוט לא נכון. כשיש הרבה כוהנים שמטבילים, נניח 150 ואומרים 300, זו רק הגזמה שיש כמות גדולה אבל מוסיפים עוד, אבל לשנות מהעובדות לגמרי, זה הרי לא מתחיל.","148","","4597","True","True","False","","1771","94.188.248.70","0","0","חולין|צ ע"ב",""),new Message("14335","14334","מענין לענין","03/10/11 19:58","ה תשרי","תשע"ב","19:58","לינקוש","ראה כאן","58","","4597","True","True","False","","181","84.228.145.17","0","14334","חולין|צ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);