var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14270;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14270","0","בסוגיית חלב","28/09/11 11:22","כט אלול","תשע"א","11:22","המכריע","א. לפסקי רש"י. בתחילת העמוד מכריע להקל כמנהג אשכנז בחלב שתחת הקרום העבה שתחת בשר הכסלים. וגם מכריע להחמיר בלובן כוליא.

ב. חלב שעל המסס וכו' וזהו חלב שעל הקרב, עיין רש"י. וכוונתו דאין כוונת הגמרא לומר דזהו עיקרו, דאדרבא לכאורה הוא אינו על הקרב ממש וגם אינו תותב קרום ונקלף, אלא דבאו לומר דאסור מכלל חלב שעל הקרב, וטעמא לפי שהוא דבוק בו. ודוק. וכך בדיוק הפירוש גם בסמוך בתרבא קליבוסתא דדבוק בחלב שעל הכסלים ולכן הוא נכלל באיסורו.

ג. וזהו חלב שעל הדקין. ברש"י כתב דפליגי בזה רי"ש ור"י. ובגליון הש"ס תמה דהא רש"י מפרש שם דבזה מודו כו"ע ופליגי רק בחלב שעל הקיבה עי"ש. אמנם נראה דלרש"י הוי קשיא בשלמא לעיל חלב שעל הקרב ועל הכסלים, מתייחס לקרא, אבל דקין ליתיה בקראי, ולמה כוונתו באומרו וזהו חלב שעל הדקין. ופירש"י דכוונתו לברייתא הידועה דפליגי בה רי"ש ור"ע. אבל לא דבזה פליגי, אלא דבפלוגתתם נזכר.

ד. אי תניא תניא. ולפי זה ע"כ רב דקאמר דמותר היינו מן התורה, אבל מודה דמדרבנן אסור, וכעי"ז היה לנו לעיל צב: גבי שומן הגיד.

ה. ביעי חשילתא ברש"י מעורין בגופו. לכ' צריך להגיה מעוכין, כמו ברבינו גרשום.

ו. טבח שנמצא חלב אחריו, להלקותו. לכ' האי מלקות הן מכת מרדות, דלא מצינו לו מלקות מן התורה, דמשום לפני עיור לא מלקינן.

ז. בסוגיא דנאמנות הטבחים. יש הבדל גדול בין תרי הלישני, לל"ק אליבא דר"מ כל היכא דיש טירחא אין הטבח נאמן. רק בזמן שחזרו לפסוק כר"י ליכא טירחא. לל"ב אליבא דחכמים טירחא אינה סיבה לאי נאמנות, רק היכא דיש סיבה כגון דהטבחים זכורים שהיו נוהגים להקל וסומכים על זה. ודוק.","199","","4597","True","True","False","","844","212.179.87.180","0","0","חולין|צג ע"א",""),new Message("14272","14270","ו. וכן הוא ברמב"ם ובשולחן ערוך","28/09/11 14:33","כט אלול","תשע"א","14:33","דוד כוכב","יורה דעה הלכות חֵלֶב סימן סד סעיף כא:
"טבח שדרכו לנקר בשר ונמצא אחריו חוט או קרום, מלמדין אותו ומזהירין אותו שלא יזלזל באיסורין.
אבל אם נמצא אחריו חלב, אם הוא כשעורה, מעבירין אותו.
ואם נמצא אחריו כזית, ואפילו בהרבה מקומות, מכין אותו מכת מרדות ומעבירין אותו".

הלשון מהרמב"ם בהלכות מאכלות אסורות פרק ז הלכה כא.","125","","4597","True","True","False","","104","212.76.107.124","0","14270","חולין|צג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);