var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14161;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14161","0","לכל העולם זרחה; שמניף על בנו במניפה","25/09/11 07:45","כו אלול","תשע"א","07:45","דוד כוכב","מה היתה התשובה לשאלתו של רבי עקיבא?
בקישור זה.

למה הביטוי 'כאדם שמניף במניפה על בנו' - אי אפשר לאומרו?
בקישור כאן.","125","","4604","True","True","False","","758","95.86.88.139","0","0","חולין|צא ע"ב",""),new Message("14187","14161","ריש לקיש דרכו לטבל דבריו באופן כזה","25/09/11 23:38","כו אלול","תשע"א","23:38","קותי","תלמוד בבלי מסכת חולין דף ס עמוד ב

מר ר"ש בן לקיש: הרבה מקראות שראויין לשרוף והן הן גופי תורה, +דברים ב'+ והעוים היושבים בחצרים עד עזה, מאי נפקא לן מינה? מדאשבעיה אבימלך לאברהם +בראשית כ"א+ אם תשקור לי ולניני ולנכדי, אמר הקב"ה ליתו כפתורים, ליפקו מעוים דהיינו פלשתים, וליתו ישראל ליפקו מכפתורים. כיוצא בדבר אתה אומר, +במדבר כ"א+ כי חשבון עיר סיחון מלך האמורי היא והוא נלחם במלך מואב וגו' מאי נפקא מינה? דאמר להו הקב"ה לישראל, +דברים ב'+ אל תצר את מואב, אמר הקב"ה: ליתי סיחון - ליפוק ממואב, וליתו ישראל - וליפקו מסיחון; והיינו דאמר רב פפא: עמון ומואב טיהרו בסיחון. +דברים ג'+ צידונים יקראו לחרמון שריון תנא: שניר ושריון - מהרי ארץ ישראל, מלמד שכל אחד ואחד מאומות העולם הלך ובנה לו כרך גדול לעצמו, והעלה לו על שם הרי ארץ ישראל, ללמדך: שאפילו הרי ארץ ישראל חביבין על האומות העולם. כיוצא בו +בראשית מ"ז+ ואת העם העביר אותו לערים, מאי נפקא מינה - דלא ליקרו לאחיו גלוותא.

לעצם העניין מה יעשה ריש לקיש עם פסוקים אחרים שאינם מפוענחים כל כך יפה. כמו ושם אשתו מהיטבאל בת מטרד בת מי זהב

לדעתי לא ניתן לאומרו בגלל שהדרשה הזאת אינה הכרחית ה' נצב עליו כי יעקב מרכבה לשכינה ריש לקיש חוצב בתוך הפסוק מקום לדרשה שלו והבעיה היא שהוא מייחס בחירה למלאכים דבר שהוא מן הנמנע מדוע היה צריך ריש לקיש לדרשה זו אולי מאותו הטעם שדרש ואת העם העביר אותו לערים דלא לקרו לאחיו גלוותא כאשר הטעם הבסיסי הוא כמו שרש"י אומר","217","","4604","True","True","False","","243","89.139.167.45","0","14161","חולין|צא ע"ב",""),new Message("14203","14161","קושיה נוספת","26/09/11 14:57","כז אלול","תשע"א","14:57","דוד כוכב","נתוספה במאמר דלעיל: כיצד נרמז ב"מקרא כתוב" עניין הנפת המניפה?","125","","4603","True","True","False","","105","95.86.88.139","0","14161","חולין|צא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);