var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14074;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14074","0","בענייני דם שנתערב","22/09/11 02:23","כג אלול","תשע"א","02:23","המכריע","א. (פז:) או בדם החיה . פירש"י בדם היקז של חיה. רצה לומר דהוי קשיא ליה דחיה הוא דם החייב בכיסוי. ולכן פירש מלשון חיותא, דהיינו דם שהוקז מחיים. ובזה תבין הא דפירש"י להלן גבי זריקה, בדם החיה ממש, דשם חיה הוא בהכרח חולין וא"צ לדחוק מלשון חיותא אלא יל"פ מלשון חיה ממש. ואע"ג דנקטו המשניות אותו לשון ממש, הפירוש משתנה לפי הענין. (ואגב הר"מ בפיה"מ כאן פי' חיה טמאה).

ב. שתמדו במי גשמים. עי' היטב ברש"י . לכ' עולה ממנו חידוש גדול, דענין לרצון הוא כדי להחשיב, וריעותא זו היא רק במים דכל חשיבותן היא כשמחשיבין אותם. אבל כגון דם דיש לו חשיבות עצמית מכשיר אף שלא לרצון. ויל"ע בזה.

ג. בצללתא דדמא. וחייב כרת האוכלו ומטמא רק כשיש שיעור מהדם עצמו. כך פירש"י. ולכ' יל"ע אם אדם אכל כזית מצוצמם מדם רגיל של בהמה, וידוע לנו דבכל דם מעורב גם צללתא דדמא, האם לא יהא חייב , וכן רביעית באהל. שהרי מיירי כאן שיש מראה דם ואעפ"כ צריך שיעור מהדם עצמו. ואולי יש לחלק בין היכא דהצללתא נפרד והתערב, לבין היכא דהוא מעורב מעיקרו. ויל"ע. בזה.","199","","4607","True","True","False","","847","212.179.87.180","0","0","חולין|פז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);