var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1396;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1396","0","קנין בשטר","27/01/10 13:56","יב שבט","תש"ע","13:56","דוד כוכב","(ירמיהו לב, מד) שָׂדוֹת בַּכֶּסֶף יִקְנוּ וְכָתוֹב בַּסֵּפֶר וְחָתוֹם וְהָעֵד עֵדִים...
(ירמיהו לב, יא) וָאֶקַּח אֶת סֵפֶר הַמִּקְנָה אֶת הֶחָתוּם הַמִּצְוָה וְהַחֻקִּים וְאֶת הַגָּלוּי.

מפסוקים אלו נלמדים בש"ס דינים רבים.
ולכאורה הם סותרים זה את זה.

הסתירה מבוארת במסכת קידושין דף כו.
"ובשטר. מנלן? אילימא משום דכתיב: וכתוב בספר וחתום והעד עדים, והאמרת: שטר - ראיה בעלמא הוא! אלא מהכא: ואקח את ספר המקנה".

מהפסוק הראשון לא ניתן ללמוד קנין שטר, הרי השטר הוא שטר ראיה, והקנין הוא בכסף.
לכן למדו מהפסוק השני.
ומהפסוק הראשון למדו לפני כן שם קנין כסף:
"בכסף מנלן? אמר חזקיה, אמר קרא: שדות בכסף יקנו".

וקשה,
הרי שני פסוקים אלו כתובים באותה פרשה!
ומה נפשך, האם קנה ירמיהו את אותה שדה בכסף או בשטר?

אלא ששתי התשובות נכונות.
שאפילו אם כבר נעשה קנין בכסף,
השטר מהוה קנין נוסף, הבא ומוסיף שעבוד וקניה נוספת במידת הצורך.

כי מעיקר הדין,
אין שטר ראיה שאינו שטר קנין,
כי בלא זאת העדות שבשטר פסולה,
שכן רחמנא אמר: מפיהם ולא מפי כתבם (מסכת יבמות דף לא: ),

ואין שטר קנין שאינו שטר ראיה,
שכן מהות קנין שטר היא מסירת שטר ראיה, המהוה "אפסרא דארעא".","125","","5213","True","True","False","","975","84.228.57.147","0","0","בבא בתרא|קס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);