var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13824;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13824","0","הערה על שיטת רבי שמעון בשוחט קדשים בחוץ","14/09/11 10:36","טו אלול","תשע"א","10:36","Almuaddib",".


לשיטת רבי שמעון, שחיטה שאינה ראויה - לא שחיטה.

ראינו, כפי שהסביר רבי אושעיא, כי כאשר מוציא קדשים, אותו ואת בנו, ושוחטם בחוץ; הרי שלשיטת רבי שמעון "קמא - מיקטל קטליה, שני- מתקבל בפנים הוא...".

על כרחנו, לשיטת רבי אושעיא מחייב רבי שמעון כרת גם את ההורג קדשים בחוץ, שכן אחרת - גם השני לא יתחייב, משום ששחטו בחוץ, וזו שחיטה שאינה ראויה.

כלומר, למעשה, אם לוקחים את הכלל של רבי שמעון ברצינות, אין כלל עבירה של שחיטת חוץ, משום שברגע בו הוציא את הקדש מן העזרה - אי אפשר לשחטו בחוץ כלל, אפשר רק להורגו!


אין תימה ששיטה זו נדחתה, ולהלכה נפסק כחכמים.","107","","4613","True","True","False","","935","81.218.141.168","0","0","חולין|פ ע"א",""),new Message("13825","13824","חוששני שטעות בידך","14/09/11 13:34","טו אלול","תשע"א","13:34","המכריע","גם לר' שמעון הורג קדשים בחוץ פטור, וגזירת הכתוב היא לחייב שחיטה שאינה ראויה אע"ג דבשאר דוכתי לאו שחיטה היא. ולכן לגבי אוא"ב דליתא להאי גזיה"כ נחשב כקטליה ומתיר שחיטת השני. וממילא מתקבל בפנים וכו'.
ואף שהדבר פשוט מתוכו, כדמות ראיה מהא דבעינן למילף דבכל התורה תהא שחיטה שאינה ראויה, שחיטה, משחוטי חוץ, כמובא כאן בתוס' (ודחינן דלא ילפינן חולין מקדשים), וודאי אין הכוונה למילף לכל דוכתי דהריגה כשחיטה.","199","","4613","True","True","False","","198","212.76.123.252","0","13824","חולין|פ ע"א",""),new Message("13826","13825","רבי אושעיא לא כדבריך אמר","14/09/11 13:40","טו אלול","תשע"א","13:40","Almuaddib",""אמר רבי אושעיא ...
מכדי שמעינן ליה לרבי שמעון דאמר שחיטה שאינה ראויה לא שמה שחיטה; קמא -מיקטל קטליה, שני - מתקבל בפנים הוא, כרת נמי ליחייב! ...
"


והרי ממה נפשך, לשיטת רבי שמעון, אין כלל שוחט קדשים בחוץ, אלא רק הורג קדשים בחוץ - כך אומר בהדיא רבי אושעיא.
וכשם שאומר זאת רבי אושעיא כלפי קמא, כך גם השני - מיקטל קטליה, ואם כדבריך, אמאי התחייב כרת? לא שחט אלא מיקטל קטליה גרידא!","107","","4613","True","True","False","","254","81.218.141.168","0","13824","חולין|פ ע"א",""),new Message("13829","13826","עדיין חוששני","14/09/11 16:26","טו אלול","תשע"א","16:26","המכריע","שר' אושעיא לא נתכון לשום דבר אחר, אלא ששחיטה זו שאינה ראויה, אמנם לגבי קדשים גזיה"כ לחייב עליה כרת (ולא חלילה על הריגה) אבל עדיין שחיטה שאינה ראויה היא ונחשבת כהריגה, ולגבי אותו ואת בנו שלא נמסר גזיה"כ מיוחדת הדר דינא דשחיטה שאינה ראויה אינה שחיטה אלא קטלא בעלמא ולכן אין לקיים בה אותו ואת בנו לא "תשחטו". ומצד אוא"ב השני מותר לשחוט לכתחילה ואינו מחוסר זמן לגבי קדשים ומתקבל בפנים.
וכל זה ממש פשוט בביאור הגמרא לענ"ד. אילו לא שאדם חשוב אמר בזה אחרת, לא היה מקום כלל לכתיבת הדברים.","199","","4613","True","True","False","","147","212.76.123.252","0","13824","חולין|פ ע"א",""),new Message("13835","13829","וכן מפורש ברש"י פ:","15/09/11 00:25","טז אלול","תשע"א","00:25","שלמה שטרסברג","ד"ה קמא מיקטל קטליה "דשחיטת קדשים בחוץ שחיטה שאינה ראויה היא ונהי דלענין שחוטי חוץ להתחייב כרת הויא שחיטה דגזרת הכתוב היא אבל לכל מילי לאו שחיטה היא כדאמרינן בפ' כיסוי הדם לקמן דף פ"ה."","205","","4612","True","True","False","","298","95.86.119.170","0","13824","חולין|פ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);