var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13766;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","42")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13766","0","שלהי הסוגיא דבן פקועה (סיפורי צדיקים)","11/09/11 08:47","יב אלול","תשע"א","08:47","המכריע","א. לדברי האומר חושששין לזרע האב. לכאורה יש להקשות מדוע לו לומר לדברי, שיאמר באמו בן פקועה ולא יצטרך להוסיף לדברי. אמנם יש ליישב דאז שוב יצטרך להדגיש לדברי האומר חוששים, דאם אין חוששין הרי הוא רק בן פקועה ושרי בלא שחיטה.

ב. אף בחול שואלו. רש"י מביא דקאי על כך דלת"ק רק בשבת שואלו, והטעם משום כבוד שבת. התוס' הביאו עוד טעם מפני אימת שבת, שבשבת ע"ה אינו מעיז לשקר. ואמרו הליצים דזה מקור המנהג לספר סיפורי צדיקים במוצאי שבת, דכיון דיצאה שבת, ונסתיימה האימה לשקר, אפשר להתחיל לספר...","199","","4616","True","True","False","","1169","31.44.133.19","0","0","חולין|עה ע"ב",""),new Message("13767","13766","חו"ח בב"ש חו"ח!!!","11/09/11 13:44","יב אלול","תשע"א","13:44","Almuaddib","אין זה נכון כי במעשיות הצדיקים דבק שמץ רבב של אי-דיוק.

אלא כדברי הגאונים על האגדתות - משל הוא.

למשל, הסיפור הידוע על האדמו"ר שהיה בעיירתנו, ששני מתנגדים ראוהו מבצע מופת כשהציצו דרך חריגי החלון;
שהגישה לו אשתו צלחת ועליה עוף מהביל, וכהרף עין, לא היה בצלחת אלא גל עצמות!

מי שחושב שסיפור זה לא היה באמת, אינו מבין כי אך משל הוא, ודוק והבן.","107","","4616","True","True","False","","209","81.218.141.168","0","13766","חולין|עה ע"ב",""),new Message("13768","13767","אפילו אם תרצו אין זו אגדה","11/09/11 14:56","יב אלול","תשע"א","14:56","המכריע","ספורי צדיקים אינן אגדתות הש"ס ואלמואדיב עם כל הכבוד עדיין אינו גאון..
תמיד ישנן אי דיוקים קטנים, ואין זה פגם בגדולת הצדיקים ח"ו וחו"ח אלא בקוצר דעת המספרים.
וכגון בזה המעשה שסיפרת, איך ייתכן שיהיה אדמור בעיירתכם, והלא ברור שאפילו גל של עצמות לא היה נשאר ממנו.
ועוד תמוה וכי אדמור אשה מגישה לו? הלא לשם זה יש משבקי"ם והויז בחורים וכו'.
ועוד כמה מיני תמיהות הידועות לכל מצוי אצל ענייני הצדיקים ותהלוכותיהם.
לשון המעשה הוא, נתן עיניו בו ונעשה גל של עצמות.
ואכן מקובלנו שעומק העובדה היא שהעוף היה מתנגד או פוחח מסוג אחר, והצדיק כשנותן בו עיניו הוא ממשיך ממנו את ניצוץ הקדושה המחיה את כל חי, כגון שלהבת קטנה הנמשכת אצל השלהבת הגדולה ממנה ומתחברת ומידבקת עמה, ובאופן של ממילא נעשה גל של עצמות, ורשעים אף בחייהם קרויים מתים.
ולו לא היינו כל כך קרובים לימי הדין היה מקום להאריך עוד בגדולת הצדיק אשר מכבס את הנשמה הזו ומחזירה לגוף הרשע כשהיא זכה ונקיה, וזו היא מסירות נפשו של הצדיק בסוד נפילת אפיים לירד לעמקי הקליפות וכשהוא עולה הריהו מעלה עמו משם מה שנפל לשם בעווה"ר, אשרי מי שזוכה להתקרב אצל צדיקי אמת, אשרי העם שאלו צדיקיו, ואשרי הצדיקים שבזכותם זכינו לשיחתו של אלמואדיב להבין משל ומליצה של העוף והחליצה, העצמות והגל עם הרוח המגולגל.

ובא לציון גואל","199","","4616","True","True","False","","206","31.44.133.19","0","13766","חולין|עה ע"ב",""),new Message("13769","13768","אקוד לך אפים, המכריע!","11/09/11 15:47","יב אלול","תשע"א","15:47","Almuaddib","קראתי דבריך, לעינים קילורין!
ותשואות חן-חן לך אריע!
הסברים. הסברים.
את האוזן מסברין
ומי יאמר דבר אחרי המכריע?

חזרתי ושניתי את אלו הדברים,
מהסבר שכזה, קורט לא גריע!
נקראים. נאמרים
נשמעים ונשמרים
תשואות חן-חן לדברי המכריע!","107","","4616","True","True","False","","170","81.218.141.168","0","13766","חולין|עה ע"ב",""),new Message("13770","13768","לא משל ולא אגדה","11/09/11 20:41","יב אלול","תשע"א","20:41","amdavid","ולא עוף ולא מתנגד היה כי אם בן סורר ומורה ואני ישבתי על קברו

(והרי לנו גופי תורה שהן עצמם משל, ואלו ואלו דא"ח)","175","","4616","True","True","False","","245","79.179.200.97","0","13766","חולין|עה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);