var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13606;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13606","0","גזירה שמא יוציא ולד ראשו חוץ לפרוזדור","06/09/11 01:11","ז אלול","תשע"א","01:11","איתן","לענ"ד יש לפסק משפט זה "גזירה שמא יוציא ולד ראשו חוץ, לפרוזדור"

רש"י הסביר בתחילת הפרק, דף ס"ח ע"א, כי הפרוזדור המדובר כאן הוא בין ירכותיה של היולדת, שהוא כעין פרוזדור, "ואין יציאת הולד ניכרת יפה עד שיצא רובו". ובזה מובן לענ"ד החשש שהמיילדת לא תשים לב שהתינוק כבר התחיל לצאת, [לעומת היולדת שמרגישה היטב בהתקדמות תהליך הלידה] אבל אם כבר יצא הלאה, אל מחוץ לפרוזדור - בזה לענ"ד אין לחשוש שהמיילדת לא תבחין.","123","","4620","True","True","False","","1164","213.151.46.24","0","0","חולין|עב ע"א",""),new Message("13616","13606","סכינא חריפא מפסקא קראי?","06/09/11 09:55","ז אלול","תשע"א","09:55","הראל","לא כל כך הבנתי מה יוצא מהפיסוק המחודש שהצעת.
אשמח אם תבאר בבקשה שוב.

ואגב, לגבי רש"י בתחילת הפרק - לבטח ראית את דברי התוס' על אתר:
אדם מבהמה לא יליף דאין פרוזדור לבהמה. האי פרוזדור דהכא לא הוי כי ההוא דיוצא דופן (נדה דף מב:) דאמר דמכי הוציא ולד ראשו חוץ לפרוזדור הוי כילוד דאי כפרוזדור דהתם איירי הכא מה היה יכול הפרוזדור לעכב הלידה כיון שהראש חוצה לו אלא פרוזדור דהתם הוא בית החיצון ודהכא הוא עובי הירכים המכסים את הרחם שבין הירכים כדפ''ה ומש''ה לא חשיב כילוד ביציאת ראש חוץ לרחם ואין תימה על שהלשון שוה והפירוש משתנה דכי האי גוונא אשכחן... ","46","","4620","True","True","False","","262","77.127.156.11","0","13606","חולין|עב ע"א",""),new Message("13750","13606","בשטיינזלץ דן בנושא","10/09/11 22:21","יא אלול","תשע"א","22:21","amdavid","ופירש שפרוזדור הינו תעלת הלידה (צוואר הרחם) כלומר מחוץ לרחם אך עדיין בתוך גוף האשה ("בבית החיצון"),
והביא גם פירוש ר"ש משאנץ והתפא"י שכתבו כדבריך שפרוזדור היינו מחוץ לאשה ממש, אך עדין מוסתר בין ירכותיה.","175","","4616","True","True","False","","158","79.178.203.146","0","13606","חולין|עב ע"א",""),new Message("13732","13616","יישר כח","08/09/11 22:05","ט אלול","תשע"א","22:05","איתן","דוקא לא ראיתי את התוס' ההוא, ולפי התוס' שם באמת אין צורך לפיסוק שהיצעתי.

אני הינחתי שבפרקנו, להבדיל ממסכת נידה באמת - פרוזדור הוא באותה משמעות לאורך כל הפרק. ולכן אם הולד כבר החל לצאת אך המיילדת עלולה לא לשים לב - אי אפשר שהכוונה שיצא אל מחוץ לבין ירכותיה של היולדת, אם יצא עד שם אז בודאי המיילדת תבחין, ולכן טענתי ש"הוציא ראשו חוץ לפרוזדור" הכוונה "הוציא ראשו חוץ מגופה, לפרוזדור = אל בין יריכותיה".

אבל לפי תוס', שהפרוזדור בתחילת הפרק אינו הפרוזדור שכאן - אז כמובן אין צורך לכל זה. וכמובן המציאות היא אותו דבר לפי שתי הדרכים.","123","","4618","True","True","False","","216","95.86.73.232","0","13606","חולין|עב ע"א",""),new Message("13757","13750","תודה","11/09/11 00:18","יב אלול","תשע"א","00:18","איתן","הפירוש שהבאת בשם שטיינלזץ הוא הפירוש שהראל הביא בשם תוס'
וברוך שכיוונתי לדברי הר"ש משאנץ והתפא"י.","123","","4615","True","True","False","","239","95.86.84.136","0","13606","חולין|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);