var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1358;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1358","0",""אחוי ליה בידיה"","19/01/10 22:31","ד שבט","תש"ע","22:31","דוד כוכב","כיצד מסמנים ומרמזים: "במיפה את כוחו"?
על כך כאן.","125","","5212","True","True","False","","748","77.127.212.209","0","0","בבא בתרא|קנב ע"ב",""),new Message("1359","1358","שפת סימנים","20/01/10 01:23","ה שבט","תש"ע","01:23","ברוך","על דרך האפשר,
ייתכן להציע שאין מדובר בסימן מעשי דווקא, אלא שחכמים השתמשו במעין 'שפת סימנים' מוסכמת. השליטה בשפת סימנים נחשבה לחכמה חשובה בעולם הכללי. לדוגמא, במסכת ברכות דף מו: מובא כי כי ריש גלותא שיבח את הפרסיים על סדרי הסעודה שלהם. כאשר טען רב ששת כי סדר הישיבה בסעודה מצריך את הגדול לקום ממקומו על מנת לדבר עם הקטן, אמר ריש גלותא כי הפרסיים 'מחוי ליה במחוג' כלומר, "מראים בידיהם ובאצבעותיהם ברמיזה" (רש"י).
דוגמא נוספת - בחגיגה ה: התווכח רבי יהושע בן חנניה עם מין (נוצרי) בשפת הסימנים פני הקיסר הרומי, וכאשר התברר כי רבי יהושע בן חנניה הבין את המין, והמין לא הבין את תשובתו, הוצא המין להורג.

הערה מעניינת נוספת: במנחות סד: כותב רש"י כי הגזירה על חכמה יוונית היתה גזירה על חכמת 'הרמיזות'. הריב"ש בשו"ת סימן מה מקשר בין הסימונים השונים לבין אותה חכמת רמזים יוונית שעליה נגזר האיסור.","86","","5211","True","True","False","","263","84.228.196.249","0","1358","בבא בתרא|קנב ע"ב",""),new Message("1360","1359","יפה!","20/01/10 13:35","ה שבט","תש"ע","13:35","דוד כוכב","בהחלט יתכן שסימניהם היו שונים מסימונינו, מאיזו סיבה שתהיה.

אך גם סביר שבסיס הסימנים לא נשתנה הרבה. כמו שסימנים רבים משמשים אומות רבות למרות הבדלי השפה והתרבות שביניהם.

ונראה שהסיבה לכך, שרוב הסימנים יש בם הגיון עצמי, ולא רק הסכמה בעלמא.
כל אחד מרגיש למשל שהתכופפות, או עמידה על ברכיים מהווה סימן של כניעה.

עניין זה מהווה משל נאה על המצוות, כגון ציצית ואתרוג. אין בם רק משמעות סימלית מקרית. אלא מהותית פנימית מעצם היצירה.","125","","5211","True","True","False","","84","95.86.86.200","0","1358","בבא בתרא|קנב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);