var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1314;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1314","0",""בת תחלה סימן יפה לבנים"","08/01/10 14:39","כב טבת","תש"ע","14:39","דוד כוכב",""ושמואל אמר:
הכא במבכרת עסקינן, וכדרב חסדא, דאמר רב חסדא: בת תחלה סימן יפה לבנים.
איכא דאמרי: דמרביא לאחהא,
ואיכא דאמרי: דלא שלטא ביה עינא בישא".

לכאורה קשה, מה תועלת יש בבת תחילה, והלא מפסיד בכך את מצות פדיון הבן,
שהרי דוחק להעמיד רק בכהן ולוי או במפלת תחילה.

אלא שכלשון רבא במסכת ראש השנה דף כח. "מצות לאו להנות ניתנו". ואין נחשב לאדם תועלת אם ירויח מצוה.
מכאן ראיה לדברי המשנה ברורה סימן רכג ס"ק ב
"משמע דאפילו היו לו כמה זכרים ותאב שיולד לו בת כדי שיקיים מצות פו"ר אפ"ה אם נולד בת אין מברך ע"ז".
שכן הברכה היא על הנאה, ושיקולי מצוה אינם מן המנין.

טעם נוסף לכך, שהרי אין המצוה שתוולד לו בת, זה ביד הקב"ה.
המצוה היא בהשתדלות בלבד, כלשון המשנה במסכת יבמות דף סא:
"לא יבטל אדם מפריה ורביה - אלא א"כ יש לו בנים".","125","","5230","True","True","False","","959","77.126.54.199","0","0","בבא בתרא|קמא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);