var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12995;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12995","0","מה פירוש עד בתורה","21/08/11 13:58","כא אב","תשע"א","13:58","עלי","הגמרא דנה בדפים האחרונים בסוגיות הנוגעות למילה "עד", האם עד ועד בכלל או ל.
האם קיים מחקר כלשהו לגבי המילה עד במקרא ?
אשמח לשמוע על כך.","209","","4639","True","True","False","","811","212.117.142.227","0","0","חולין|נו ע"א",""),new Message("12997","12995","האם יש כזה דבר בתורה?","21/08/11 15:02","כא אב","תשע"א","15:02","המכריע","הכוונה שנמסר "שיעור" שמשתמש במילה עד?
כשזה לא שיעור אין לזה כל משמעות לכאורה.
התורה גם משתמשת במילה עד בצורה קצת שונה, גם כשהיא לא מציינת גבולות קיצוניים משני הצדדים, וכמו מחוט ועד שרוך נעל, מחוטב עציך ועד שואב מימיך. כשהכוונה כוללת את שני הצדדים.
בכל אופן בהתרשמות שטחית, נראה שבתורה תמיד עד בכלל.
גם אני אשמח אם מישהו יתן קישור למאמר שדן בזה.

שוב ראיתי בשדי חמד כרך ה' עמודים 224-5 הרבה חומר על זה. ובעיקר בכלל ט. כגון ממהר"ם חביב שעד בכלל כדמוכח מעד עצם היום הזה דאיסור חדש. וס' נאות יעקב חולק והשיגוהו להקת חכמים.","199","","4639","True","True","False","","139","212.76.124.151","0","12995","חולין|נו ע"א",""),new Message("12998","12997","אבל טרם - עד ולא בכלל ?","21/08/11 16:14","כא אב","תשע"א","16:14","עלי","אתה ודאי צודק, אבל ראה פירש"י עה"פ "והקימו את המשכן עד באם", עד - טרם. כלומר עד ולא עד בכלל !
מעניין מה יאמרו המומחים בפינת הלשון על משמעויות המילה, האם הלשונאים לא בדקו עניין זה ?!","209","","4639","True","True","False","","164","212.117.142.227","0","12995","חולין|נו ע"א",""),new Message("13003","12998","מול "עד בואם" יש את "עד עצם היום הזה"","21/08/11 19:22","כא אב","תשע"א","19:22","Almuaddib","כשם ש"עד בואם" משמעותו עד, ולא עד בכלל, כך "עד עצם היום הזה", זועק "ועד בכלל".

הנה כי כן, מחלוקתם של חכמים, מבוססת כבר על הפירוש השונה בתורה עצמה.","107","","4639","True","True","False","","149","212.25.82.194","0","12995","חולין|נו ע"א",""),new Message("13008","12998","ולמה כבודו לא שאל את זה שם ישירות ?","21/08/11 20:50","כא אב","תשע"א","20:50","הודו_כי_טוב","בספר המילים של מרכוס זאסטרוו רשום שלפעמים זה עד כולל ולפעמים זה לא כולל
אם צריך אצרף קובץ סריקה עמוד 1042 שם","207","","4639","True","True","False","","158","46.117.14.249","0","12995","חולין|נו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);