var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12866;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12866","0","עוד בענייני החלב","16/08/11 13:13","טז אב","תשע"א","13:13","המכריע","א. חיטי דכרכשא. ברש"י טבחייא, צ"ל טבחיי"א והיינו בלעז, וכן להלן נ. ד"ה חלחולת. ועיין להלן תחילת עמ' ב' דאמר ר' נחמן עצמו דבמקום הדבק דחלחולת דהיינו כרכשתא א"צ סתימה כלל, וע"כ כאן מיירי שלא במקום הדבק, וקאמר דהחלב דשם ל"ה סתימה.

ב. (נ.) ולדידן מיסתם לא סתים, לל"ק היינו בתמיהה. (לרש"י א"א לפ' ללישנא בתרא ועי' תוס'). ולכ' צ"ל דסבר ר"נ דמעיקר דינא ס"ל כר"ע דטהור, ורק לעינן לאוכלו נהגו בו איסור, אולי שלא יבואו להחליף עם החימצא, אבל לענין לסתום אוקמוה אעיקר דינא, דבזה לא יבואו להחליף, או משום דניכר ההבדל במדת דביקותו, או משום דזה לא מסור לכל אדם להכריע כמו האכילה הקבועה עצמה. אמנם לתוס' ללישנא בתרא הכל מעיקר הדין דהחימצא שעל הקשתא הוי חלב גמור מדינא הן לענין איסור אכילתו והן לענין שאינו סותם.

ג. איכא דאמרי. רש"י הכריע דמסתבר כל"ק (בתוספת דהיינו כבני בבל דאנן נמי בני גולה אנן) הן מצד ר"נ והן מצד סוגיא דפסחים (ולזה הסכימו גם תוס'), ולהלן הוסיף דהא דר' אמי בסמוך ג"כ כל"ק, ומ"מ למעשה מכריע כל"ק לא משום כל זה אלא בעיקר משום ספק איסורא דאורייתא.

ד. שמעיה דר' חנינא. כמדומה דיש ללמוד מכאן דרכי הנהגה גם כן, דאנו היינו מצפים שיסביר לו ר' חנינא שבא"י נהגו בו היתר ועליו לנהוג עם ר"ח כמנהג המקום, ואילו ר"ח סבר שלא ראוי לכפות על יהודי שנוהג בזה איסור חלב, להכין זאת למאכל רבו. הלוואי עלינו. (וכמדו' דאין כאן משום דברים המותרים ואחרים נהגו בהן איסור דאין אתה רשאי להתיר בפניהם, ואכ"מ).","199","","4643","True","True","False","","818","213.151.58.49","0","0","חולין|מט ע"ב",""),new Message("12871","12866","טבחיי"א","16/08/11 13:24","טז אב","תשע"א","13:24","דוד כוכב","א. בשטיינזלץ (בפינה הימנית למטה) נכתב שדווקא אין זו מילה צרפתית, אלא כינויה בפי היהודים, על שם שהיו נותנים אותה לטבח.

ד. גדולה מזו. ר' חנינא אפילו לא רצה לאוכלו בעצמו בעזרת אדם אחר שיכינו, אלא אמר לו לעוקרו ולזורקו כמנהגו.","125","","4643","True","True","False","","154","95.86.108.160","0","12866","חולין|מט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);