var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12826;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12826","0","המשך טריפות הריאה (חלק ד)","15/08/11 01:33","טו אב","תשע"א","01:33","המכריע","א. בבית הכוסות לא אמרינן ליחזי אי קופא מלבר. ברש"י ד"ה טריפה ופיה כולה בתוך הכרס. לכ' צ"ל בתוך הכוס. ודוק. ובהמשך כ' רש"י שנקבה את הוושט או כרס או דקין. דילג על הקיבה שגם היא נפסלת בניקוב. וכן בסמוך ד"ה הונא, ולא ידעתי טעמו.

ב. שקילו גלימא דטרופאי. כוונתו דהמטריפין שלמו בגלימתם שנמכרה כדי לפצות על מה שהאכילו לכלבים בעקבות הוראתם. לכ' רחוק שכוונתו לרבנן טרופאי הקדמונים. ואם כן הוי ליה לרש"י שם שטרח להוכיח דהלכה כהמכשירין להביא גם מרבינא הזה. ויותר נראה דכוונתו בלשון ציווי קחו את גלימת המטריפין דדורינו. אמנם עדיין צ"ב אי הוי ממש כעין פלוגתא הנ"ל מדוע לא הביא רש"י מזה, אלא דבזה כבר אפשר לדחוק דיש לחלק קצת בין המקרים.

ג. אגב. יש לציין שאנו עדיין באמצע סוגיא דריאה, וכאן עסקינן בכבד, אלא אגב גררא דסימפונא נקט ואתאי הוא. ולכן הביאו גם את הסיפור הקודם של המחט בחתיכה דכבדא. ונראה שמבנה הסוגיא הוא שכאן נגמרת הסוגיא ולכן הביאו כאן את האגדתא של ר' יוחנן בענין ריאה שמאירה את העיניים. ואמוראי שהובאו אח"כ בענין ניקבה במקום משמוש היד ולענין מורנא, הן אמוראי מדור מסדרי הש"ס האחרונים, ונספחו לאחר סוף הסוגיא הותיקה.","199","","4645","True","True","False","","856","212.76.125.73","0","0","חולין|מט ע"א",""),new Message("12834","12826","סייעתא מהערוך","15/08/11 12:02","טו אב","תשע"א","12:02","המכריע","נזדמן לי לעיין בערוך ערך כל (כדי לברר את עניינו של הביטוי כלה, לחדשי הלימודים אדר ואלול, שבהם נלמדו מסכתות דכלה, ונקראים ירחי כלה והדרשן ראש כלה, ואכמ"ל). וראיתי שמביא את הציטוט מרישי כלי דרפרם, וכדי לציין את מקומו הוא כותב חולין בסוף הלכה הריאה. כלומר בסוף הסוגיא. אמנם בכל מקרה זה סוף הסוגיא, אבל לדבריי באות ג' יש לזה משנה משמעות.","199","","4645","True","True","False","","174","213.151.58.49","0","12826","חולין|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);